Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Den nye Yamaha Tracer 700

Modellen præsenteret før EICMA

CO
04/11-2019 kl. 07:37

Kufferten pakkes i hast, og lige om lidt kører vi mod lufthavnen.

Vi skal nemlig til mc-messen EICMA i Milano Italien for at se alle de spændende motorcykelnyheder, men inden kufferten ryger i bagagerummet, får du lige dagens største nyhed på falderebet.

Yamaha overrasker igen

Yamaha har i sidste øjeblik før EICMA – lidt uventet – præsenteret den nye Tracer 700, som du kan se på videoen herunder. Videoen blev frigivet for relativt få timer siden, og vi gnider gerne søvnen ud af øjnene for at bringe dig de seneste nyheder. Indrømmet… Yamaha tog igen fusen på os, ganske som de gjorde med afsløringen af den nye R1'er.   

Vi har brugt lidt af natten på at sove, så der har desværre ikke været forfærdelig meget tid til at gennemgå beskrivelsen af den nye model i detaljer. Yamaha's egen tekst til videoen fortæller imidlertid frit oversat til dansk, at den nye Tracer 700 er tilegnet dem der ønsker spændende sports performance tilsat all round alsidighed og seriøs attitude.

Producenten fortæller også, at modellen har fået nye kåbedele med en ny aggressiv front, og at den nye Tracer 700 er en type motorcykel der kan gøre næsten alt, både nærved og langt væk, i byen eller på de åbne veje.

Radikalt ændret udseende

Som det fremgår af de første billeder samt videoen, har modellen med radikalt ændret udseende fået nye dobbelte LED forlygter, og Yamaha beskriver, at Traceren er opgraderet og forfinet med optimeret ydelse, forbedret komfort, og generelt giver en mere dynamisk køreoplevelse i alle situationer. Blandt modificeringerne er et bredere styr for bedre håndterbarhed, og der er justerbart kåbeglas for optimal komfort.  

Meget mere bliver det desværre ikke til i denne omgang, for nu skal vi ud af døren og hen til Italien, hvorfra vi fra tirsdag d. 5/11 og i tiden fremover kan fortælle meget mere om den nye Yamaha Tracer 700, og selvfølgelig også alle de andre spændende 2020 nyheder.

Tekniske specifikationer:

Engine

Engine type:    2-Cylinder;4-stroke;liquid-cooled;DOHC;4-valves

Displacement:    689cc

Bore x stroke:    80.0 mm x 68.6 mm

Compression ratio:    11.5 : 1

Maximum power:    54.00 kW @ 8,750 rpm

Limited power version:    35.0 kW @ 7,500 rpm

Maximum Torque:    67.0Nm (6.83kg-m) @ 6,500 rpm

Lubrication system:    Wet sump

Clutch Type:    Wet;Multiple Disc

Ignition system:   TCI

Starter system:   Electric

Transmission system:   Constant Mesh;6-speed

Final transmission:   Chain

Fuel consumption:   4.3l/100km

CO2 emission:   100g/km

Chassis

Frame:   Diamond

Front travel 130 mm

Caster Angle:   24.8º

Trail:   90mm

Front suspension system:   Telescopic forks

Rear suspension system:   Swingarm;(link suspension)

Rear Travel:   142 mm

Front brake: Hydraulic dual disc, Ø282 mm

Rear brake:   Hydraulic single disc, Ø245 mm

Front tyre:   120/70 R17 M/C 58W (tubeless)

Rear tyre:   180/55 R17 M/C 73W (tubeless)

Dimensions

Overall length:   2,140 mm

Overall width:   840 mm

Overall height:   1,290 mm

Seat height:   835mm

Wheel base: 1,460 mm

Minimum ground clearance:   140 mm

Wet weight:   (including full oil and fuel tank) 196 kg

Fuel tank capacity: 17.0L

Oil tank capacity:   3.0L

Skriv et svar