Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Bimota KB4 fotograferet på offentlig vej

Spionbillede delt på sociale medier

CO
26/05-2020 kl. 08:00

Det er ikke nogen hemmelighed, at Bimota arbejder på en ny model med betegnelsen KB4.

Det stod allerede klart sidst år, hvor den italienske producent delte en video med renderinger af modellen.  

Denne første video med KB4 fik for ikke så længe siden følgeskab af nogle få utydelige ikke specielt afslørende billeder, hvor vi så det som en lille forsmag på nogle lidt mere afslørende og detaljerede billeder fra producenten i løbet af kort tid.

Men nu er en spionfotograf kommet Bimota i forkøbet.

Bimota KB4 er som bekendt udstyret med den firecylindrede 998cc rækkemotor vi kender fra Kawasaki Z1000 SX, og mon ikke den bliver god for mindst 150 hestekræfter i Bimota konfiguration.

Altså et helt anderledes koncept end den forrygende Bimota Tesi H2, vi så præsenteret ved efterårets store mc-messe EICMA i Italien, og som senere på året blev spottet under testkørsel på offentlig vej.

Og som du i øvrigt tidligere i år kunne se billeder af her på siden i artiklen Bimota Tesi H2 et skridt nærmere.

De seneste billeder af en kommende Bimota er skudt af en motorcyklist bosiddende i Rimini – Italien. Han befandt sig tilfældigvis på samme tankstation, som motorcyklen du ser på billedet i opslaget på sociale medier længere nede i artiklen.

Italieneren var lynhurtig på aftrækkeren, og fik skudt lidt billeder i tvivlsom kvalitet, af det der viste sig at være en Bimota KB4 uden spraglet lakering. De første billeder af en Bimota KB4 på offentlig vej, som kort efter blev delt med omverden af mediet YoungMachine

Artiklen fortsættes under billedet

Stellet er efter alt at dømme en kombination af aluminiumskomponenter og stålrør, forgaflen er af USD typen – muligvis fra svenske Öhlins – og Bimota har ikke besværet sig unødigt med at udvikle en enkeltarms bagsvinger.

Akselafstanden ser ikke ud til at være blandt de længste, de forreste bremsecalipere – Brembo? – er af radialt monteret type, og på billederne ser fører-ergonomien ud til at være relativt sportslig.

Med den seneste fotodokumentation på bordet, er der altså ret meget som indikerer, at udviklingen for både Bimota Tesi H2 og KB4 nærmer sig afslutningen.

Hos Bimota genoptog man arbejdet 4. Maj, og langt de fleste motorcykelproducenter er igen ved at komme op i omdrejninger. Det bliver spændende at se, hvem der er først på banen med de helt store nyheder.

Vi ser gerne Bimota Tesi H2 og KB4 i produktionsklar udgave præsenteret hurtigst muligt.

Skriv et svar