Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Benellis Europa gennembrud kan være nær

Benelli bliver alene på et marked for mellem adventures

Tommy Rønn
15/01-2016 kl. 18:00

En ægte adventure i 500 ccm klassen er ikke noget der findes på det danske motorcykelmarked, men med Benellis nyhed TRK 502, kan det være vi skal se den frække nye adventure i Danmark i 2016 i mellem adventure-markedet. Benelli importeres af T Hansen, der endnu ikke har haft de store og mere pristunge Benelli på programmet, men man kan jo håbe T Hansen, med Benelli TRK 502, får øjnene op for de finere motorcykler på Benelli produkt-programmet.

TRK 502 kan også købes som Moto udgave, hvilket betyder at hjul er udskiftet fra 110/80-19 for, og 150/70-17 bag, til 120/70-17 for, og 160/60-17 bag.

TRK 502 kommet med mange muligheder for ekstraudstyr, som f.eks fuldt taskesæt fra GIVI, fjern og tåge projektører, forskellige kåbeglas etc.

47 hk, som den tobenede 500 ccm yder, er rigelig til offroad og langtur for en person med baggage. Til to personer og oppakning er den lille motor nok i underkanten for flertallet. Naturligvis kan 47 hk trække to og baggage på motorvej, men det vil kræve god tid, mange gearskift og fremsynethed.

Nu er der kun at krydse fingre for T Hansen optager Benelli import af de finere motorcykler fra producenten.

0 personer snakker om “Benellis Europa gennembrud kan være nær

  1. Så er 47hk heller ikke langsommere.

    Samme specifikationer som Hondas udemærkede CB500x hvortil der fåes alt det adventure kit man kan drømme om. Så skal den alligevel være noget billigere ud af butikken ved T-hansen.

  2. Den ser sku da meget sej ud, og skal nok få et stort marked herhjemme, desværre kan det tage tid, da alle som køber hos Thansen ikke tror det er noget der virker, mærket er jo velrenomeret blandt folk i 50erne og ældre da mærket jo er meget gammelt, og har ført en totalt anonym tilværelse i Dk i mange år, grundet ringe interesse for det danske marked.

  3. Kan tænkes at 17" forhjulet og den forholdsvise korte fjedervandring, er årsag til skribenten ikke regner CB500X med som en ægte eventyrsmaskine.

  4. God ide med sådan en 500ccm adventure.
    Der findes en del cb500x der er ombygget med 19" forhjul og bedre affjedring så ingen tvivl om at den nok skal kunne sælges, men er bange for at den bliver for dyr.
    Thansen tager 50000 kr for en almindelig 300ccm motorcykel fra Benelli så det bliver nok
    Svært at sælge den her for de Ca 80000 kr som jeg mener den prismæssigt kan bære.

  5. KTM 690 Enduro R med taske sæt?

    Laveste vægt muligt + bundtræk fra en single + WP suspension i top klasse + 21" fordæk = lille adventure.

  6. Jeg ville være bekymret ved at købe mc ved THansen, hvordan med garanti og jeg ville nødig aflevere den til service.

  7. @ R-enfield Er 100% enig med dig der! Synes Benelli's program ser super spændende ud, men hvis det er THansen der står for salg og service, så takker jeg nej tak…

    Lad os håbe der melder sig en stærkere og mere kompetent importør på banen og overtager mærket

  8. Det er jo kun udvalgte butikker der nuværende sælger de større MC'er på programmet, og sådan vil det sikkert fortsætte. Og hvis de sørger for at ansætte konpetente mekanikkerne, så er der ikke noget at frygte.
    Det er jo kun et plus. Stort forhandlernet, og ansættelse til flere mekanikkere.

  9. Netop det at der er store penge bag ved gør at det burde være sikkert nok at købe der, det er et europæisk mærke der er oldgammelt, de ved helt sikkert hvad de laver, det er helt sikkert kvalitet de laver.

  10. Er Benelli 'en produceret i Kina eller Italien. HAr snakket med et par stykker som har købt dem her i Thailand og produceret i KIna. Det skulle ikke være så god kvalitet.

  11. De må være lavet i Kina til den pris , kan ikke forestille mig at man kan lave det i Italien til den pris.
    Men også en del af de billige japanere bliver produceret i Kina.

Skriv et svar