2023 BMW R 1250 RS afsløret - MagaCin
FacebookYoutubeTwitterInstagram
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

2023 BMW R 1250 RS afsløret

BMW R 1250 RS får en stribe opdateringer til 2023
Steffen F. Olesen
11/11-2022 kl. 09:58

Da BMW for et par dage siden teasede for endnu en 2023 model gættede en del folk i kommentarsporet på, at det var en opdateret R 1250 RS der gemte sig bag tågen… Og det var det minsandten også.

Med hashtagget #NeverStopChallenging fortæller den tyske producent for nylig, at BMW R 1250 RS anno 2023 er en perfekt fusion af sporty performance og evnen til at toure, og denne påstand understøttes i denne ombæring af en stribe opdateringer hist og her.

Hvad tilbyder BMW?
Til næste år skubbes R 1250 RS stadig frem af en tocylindret boxer motor, som gør brug af BMW’s velfungerende variable ventilstyring, og leverer i Euro5-klæder 136 heste ved 7.250 omdrejninger og 143 Nm ved 6.250.
Disse bliver tæmmet af et dynamisk Traction Control system, og kan også holdes lidt i ro af det nye køreprogram ECO, som er en del af standardpakken.

ECO mode sørger for – hånd i hånd med den variable ventilstyring – at udnytte brændstoffet på bedst mulig måde, og lægger samtidig en dæmper på løjerne ved at blødgøre gasresponsen og skrue lidt ned for momentet.
Hertil gives der ved brug af dette program også informationer i toppen instrumenteringen om hvor økonomisk du faktisk kører.

Men lige så nemt det er at køre fornuftigt på BMW R 1250 RS, lige så nemt er det også at smide mere kul i kedlen.
For med et tryk på en knap på styret kan der under kørslen skiftes program, så det ikke bliver et kedeligt projekt at overhale de langsomme lastbiler.

Hvilket program der køres i vises naturligvis i instrumenteringen, som til 2023 også er opdateret.
Her har BMW tilføjet forskellige layouts – eller temaer om man vil – hvor det seneste går under betegnelsen Sport, og giver føreren informationer i realtid om ting som eksempelvis hvor meget motorcyklen er tippet over på siden.

Af andre elektroniske opdateringer kan nævnes visuelt opdaterede LED blink, det ifølge BMW ikoniske kørelys, et ‘gammeldags’ 12-volts udtag og mulighed for USB-tilslutning, som med et output på 2.400 mA sagtens kan holde liv i telefonen under selv de længste rejser.

Intelligent nødopkald også en del af pakken i udvalgte lande, og du kommer ikke nødvendigvis til at fryse imens der ventes på assistance, for modellen kan udstyres med sædevarme til føreren såvel som passageren.
Og investerer du i et lunt sæde, følger der faktisk også håndtagsvarme med i pakken.

2023 BMW R 1250 RS highlights:

  • Primal power boxer engine with BMW ShiftCam technology for varying the valve timings and valve stroke on the intake side.
  • Powerful response across the entire engine speed range, exemplary fuel consumption, emission levels, running smoothness and refinement.
  • Output and torque: 100 kW (136 hp) at 7,250 rpm and 143 Nm at 6,250 rpm.
  • Dynamic Traction Control DTC as standard
  • BMW Motorrad ABS Pro (part integral) as standard.
  • Dynamic Brake Control (DBC) as standard.
  • Three riding modes as standard.
  • “ECO” riding mode for particularly economical riding as standard.
  • Riding modes Pro with additional riding modes and new riding mode preselection as well as engine drag torque control (MSR) as optional equipment ex works.
  • “Sport” Core Screen as standard.
  • New LED turn indicators and daytime running light as standard.
  • On-board power socket and USB socket as standard.
  • Seat heating for rider and pillion to make touring even more comfortable as an optional extra ex works.
  • Tube handlebars available as optional equipment ex works.
  • New solo rear special equipment.
  • Intelligent Emergency Call as standard.
  • Attractive base colour and two model variants Triple Black and Sport as optional extras ex works.
  • Extended range of optional equipment items and original BMW

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start