2021 MV Agusta Superveloce præsenteret i dag - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

2021 MV Agusta Superveloce præsenteret i dag

147 hk, 240 km/t og 173 kg
Steffen Olesen
07/04-2021 kl. 21:54

I dag klokken 19.00 præsenterede MV Agusta den nye, eller rettere de nyeste udgaver af MV Agusta Superveloce.
Præsentationen af ikke blot standardudgaven, men også specialversionen MV Agusta Superveloce S foregik i tidens ånd ved en online event via en video med titlen MV Agusta 2021 Reveal: Superveloce, hvor den første bid tekst i videoen fortæller om ultimativ passion.
Se uden videre omsvøb præsentationsvideoen for de nye MV Agusta Superveloce lige nedenunder.

Som du så i videoen omtaler MV Agusta’s Marketing Director Filippo Bassoli 2021 MV Agusta Superveloce som en “neo-klassisk” racer, hvor neo står for den avancerede teknologi, og ordet klassisk henviser til det visuelle udtryk inspireret af 60’ernes og 70’ernes racere.

Nyt i 2021
Bassoli efterfølges på scenen af R&D Director Brian Gillen, som følger op med de tekniske detaljer om modelårgang 2021.
Her hører vi om det redesignede og forstærkede stel med øget stivhed, nye oliekølere som reducerer temperaturen med 5%, den trecylindrede 798cc motor med baglæns roterende krumtap, der på trods af at den er blevet EURO5 opdateret formår at levere 147 hestekræfter.
Modellen vejer 173 kg tør, og MV Agusta lover en tophastighed på 240 km/t.

Som du ser i videoen har det været muligt, fordi en række af motorens komponenter har fået en overhaling.
Her tales om eksempelvis om friktionsreducerende tiltag som nye avancerede ventilstyr, DLC coating, nyudviklede plejlstangslejer, nye balanceaksel lejer, nye hovedlejer, og så er der også lige smidt en nyudviklet kobling i.
De fulde tekniske specifikationer finder du nederst i artiklen.

Den trecylindrede EURO5 opdaterede motor yder 147 hk

Elektronikken kraftigt opdateret
I videoen hører vi også om den nye 6-aksede IMU, som holder styr på alle parametre når nedlægning, cornering ABS, traction control og meget andet skal overvåges.
Vi hæfter os ved, at Brian Gillen lover brugerne maksimal sikkerhed når motorcyklen køres optimalt.
Og så er det slet ikke så tosset endda, at den såkaldte Front Lift Control nu ikke blot giver mulighed for maksimal acceleration, men også tillader brugeren at hygge sig med kontrollerede wheelies i ny og næ.
Og hvis man skulle rende ind i en enkelt banedag i ny og næ – hvor der også afvikles løb – så er 2021 MV Agusta Superveloce såmænd også udstyret med Launch Control.
Med den feature kan “alle opleve hvordan det er at være professionel racerkører”.
Derudover er modellen naturligvis også udstyret med Quick-shift både op og ned, og til 2021 er Superveloce udstyret med 5.5″ TFT display i instrumenteringen.

En instrumentering med indbygget GPS som naturligvis byder på fuld connectivity via Bluetooth, hvor brugeren via app på mobilen får mulighed for at tilgå navigation med turn-by-turn guide, klare telefonopkald, afspille musik, justere individuelle mappings og meget mere.

Og så lige en S udgave
Udover standardudgaven af MV Agusta Superveloce introducerede italienerne også lige for en god ordens skyld en lidt skarpere S udgave.
En model der udover godterne fra standardudgaven er udstyret med ret specielle letvægtsfælge med eger, og hvor modellen kan udstyres med et racing kit, der blandt andet indeholder single-seat enhed og en Arrow udstødning med tilhørende mapping.
De nye MV Agusta Superveloce ser i vores øjne ikke helt tossede ud.
Det er ved at være sidst på dagen, men hvis du vil vide mere om de nye MV Agusta Superveloce, så er MV Agusta’s hjemmeside heldigvis allerede opdateret med 2021 nyhederne.

Tekniske Specifikationer
Type: Three cylinder, 4 stroke, 12 valve
Timing system: “D.O.H.C” with mechanical chain tensioner and DLC tappet
Total displacement: 798 cm3 (48.7 cu. in.)
Compression ratio: 13.3:1
Starting: Electric
Bore x stroke: 79 mm x 54.3 mm (3.1 in. x 2.1 in.)
Max. power – r.p.m. (at the crankshaft): 108 kW (147 hp) at 13.000 r.p.m.
Max. torque – r.p.m.: 88 Nm (8.98 kgm) at 10.100 r.p.m.
Cooling system: Cooling with separated liquid and oil radiators

Engine management system: Integrated ignition – injection system MVICS 2.1 (Motor & Vehicle Integrated Control System) with six injectors Engine control unit Eldor Nemo 2.1, throttle body full ride by wire Mikuni, pencil-coil with ion-sensing technology, control of detonation and misfire. Torque control with four maps. Traction Control with eight levels of intervention

Electronic quick-shift: MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)
Clutch: Wet, multi-disc slipper clutch
Transmission: Cassette style; six speed, constant mesh
Primary drive: 22/41
First gear: Speed: 13/37
Second gear: Speed: 16/34
Third gear: Speed: 18/32
Fourth gear: Speed: 19/30
Fifth gear: Speed: 21/30
Sixth gear: Speed: 22/29
Final drive ratio: 17/43
Maximum speed*: 240.0 km/h (149.1 mph)
Voltage: 12 V
Alternator: 350 W at 5.000 r.p.m.
Battery: 12 V – 8.6 Ah

Frame type: ALS Steel tubular trellis
Rear swing arm pivot plates material: Aluminium alloy
Front suspension type: Marzocchi “UPSIDE DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload external and separate adjustment
Fork dia.: 43 mm (1.69 in.)
Fork travel: 125 mm (4.92 in.)
Rear suspension type: Progressive Sachs, single shock absorber with rebound and compression damping and spring preload adjustment
Single sided swing arm material: Aluminium alloy
Wheel travel: 130 mm (5.12 in.)

Front brake: Double floating disc with Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) diameter, with steel braking disc and flange
Front brake caliper: Brembo radial-type monobloc, with 4 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)
Rear brake: Single steel disc with Ø 220 mm (Ø 8.66 in.) dia.
Rear brake caliper: Brembo with 2 pistons – Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)
ABS System: Continental MK100 with RLM (Rear Wheel Lift-up Mitigation) and with cornering function
Front wheel: Material/size: With aluminum alloy spokes 3.50” x 17”
Rear wheel: Material/size: With aluminum alloy spokes 5.50” x 17”
Front tyre: 120/70 – ZR 17 M/C (58 W) Pirelli Diablo Rosso Corsa II
Rear tyre: 180/55 – ZR 17 M/C (73 W) Pirelli Diablo Rosso Corsa II

Fairing material: Thermoplastic
Wheelbase: 1.380 mm (54.33 in.)
Overall length: 2.015 mm (79.92 in.)
Overall width: 760 mm (28.74 in.)
Saddle height: 830 mm (32.68 in.)
Min. ground clearance: 120 mm (4.72 in.)
Trail: 99 mm (3.89 in.)
Dry weight: 173 kg (381.4 lbs.)
Fuel tank capacity: 16,5 l (4.36 U.S. gal.)

Environmental Standard: Euro 5
Combined fuel consumption: 6.1 l/100 km
CO2 Emissions: 139 g/km

Exclusive features: Titanium components: Intake and exhaust valves; Exclusive content: Dashboard TFT 5.5”color display – Cruise control Launch control – Bluetooth – GPS – MV Ride App for navigation mirroring, app-controlled engine, rider aids setup – Fuel Cap (with leather strap) – Mobisat tracker – Alcantara rider and passanger seat cover

Optional: Racing Kit box: Racing 3 exit exhaust system + Dedicated maps – Rear seat cover – Front/Rear spoked wheels; The full Special Parts range is available on the MV Agusta website

Reference:
* Top speed attained on closed course.


Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start