Ducati er fit for fight med deres nye MotoGP racere
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ducati Mission Winnow

Fabriksholdet kører under et helt nyt slogan
Steffen F. Olesen
18/02-2019 kl. 06:00

I 2019 kører Ducati’s fabriks hold under et helt nyt slogan, der lyder ”Mission Winnow”. Den gigantiske tobaksvirksomhed PMI (Philip Morris International) udvikler røgfrie produkter som et alternativ til rygning og siger at Mission Winnow er en kampagne der er oprettet for at skabe global opmærksomhed omkring lidenskab og vilje til løbende at forbedre, fremhæve samt udvikle teknologi der vil skabe en bedre fremtid.

Andrea Dovizioso og Danilo Petrucci fremviser på billedet herunder deres nye GP19 maskiner og selvom Ducati’s hovedsponsor i 2019 er Audi Sport, er det tydeligt at PMI, rent visuelt, har været inde over projektet.

Miroslaw Zielinski som opererer under titlen “President of science and innovation” siger at Mission Winnow handler om konstant at lede efter bedre måder at gøre tingene på, hvilket jo nok er en meget sundt indstilling at have hvis man går efter pokalen.

Ifølge Miroslaw er Ducati et af de mest inspirerende og robuste mærker i MotoGP klassen. Holdets vilje til at forbedre sig samt tænke ud af boksen og herved forbedre sig fra løb til løb udmærker sig til Mission Winnow – siger Miroslaw.

Claudio Domenicali der er CEO for Ducati Motor Holding mener at løsningerne og ekspertisen samlet på banen er et aktiv, der er direkte knyttet til Ducati’s produktlinje, og MotoGP projektet er afgørende for, at produktionen af modeller, der er mere effektive, mere spændende samt sikre at køre.

Ducati’s sidste store succeshistorie var i 2007 hvor Casey Stoner vandt 10 løb og sikrede Ducati sejr. Casey Stoner var i tiden efter mærkeambassadør for Ducati og officiel testkører, men deres veje skiltes i november sidste år.

Ducati var sidste år meget konkurrencedygtige og brillerede på punkter der tidligere har været vanskelige for dem. 2018 sluttede for Ducati med flere podieplaceringer og sejre end 2017, men i takt med Ducati’s udvikling bliver konkurrenterne også bedre. 

Det gælder derfor for samtlige teams om at tænke innovativt og udvikle på alle punkter. Både i forhold til cyklerne men også når det kommer til dem der sidder i sadlen.

Jorge Lorenzo brugte jo en del af 2018 på at overtale Ducati til at give ham en tank med en anderledes udformning. Formålet med udskiftningen var at han ikke skulle bruge al sin energi på at holde sig på cyklen, men i stedet kunne koncentrere sig om at komme frem i flokken. 

Jorge Lorenzo fik langt om længe sin nye tankskal, og det skulle snart efter vise sig at være en god investering for Ducati, da han afsluttede efterfølgende løb øverst på skamlen.

Ducati-piloternes første indtryk af de nye GP maskiner er umiddelbart positive, som du kan se her under.

Danilo Petrucci:
“It's been a positive first day. Despite the fact that we didn't try a flying lap, I was able to be quick right away this morning with medium tyres. On the other hand, we still need to improve when temperatures rise and grip levels decrease, so tomorrow we'll focus on this. Physically I don't feel fatigued, which means I followed the right conditioning regime over the winter break, and for tomorrow we have a couple of longer runs on schedule during the hottest time of the day. We have a solid base already, which is the most important thing. Also, I have to say it was pretty emotional to go out with the new livery for the first time.”

Andrea Dovizioso:
“Today has been really positive because we found the track in good conditions already and the weather stayed dry. We made some comparisons but we haven't found substantial differences yet so we need to make more evaluations in the following days. We have a really good base, and the work done by Michele Pirro is always helpful to this end, because he can try some components beforehand, saving us precious time. Also, I felt great physically, so I'm pretty happy overall.”

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start