Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ducati færdig med Superbike

Noriyuki Haga og Michel Fabrizio skal meldes arbejdsløse

Tommy Rønn
29/08-2010 kl. 20:45

Ducati trækker sig fra VM Superbike efter denne sæson. De tidligere dominerende italiener-maskiner, bliver derfor ikke at finde i Superbike 2011.

At Ducati trækker sig skyldes, ihvertfald ifølge Ducati selv, at de nu vil frigive alle ressourcer til at bære Valentino Rossi frem i Moto GP toppen. Ydermere at de vil bruge flere kræfter på at overføre racerteknologierne, til vi mere dødeliges hverdagsmaskiner. Det sidste er noget svært at forstå.

De nævner intet om, at efter alle mærker fik lov at bruge deres respektive superbikes som basismaskiner, er der blevet langt mellem Ducatis topplaceringer. Det betyder nok også lidt for den beslutning.

En ærgelig beslutning, da Superbike nu er langt mere spændende at se end Mogo GP, med det større felt og flere nærkampe.

0 personer snakker om “Ducati færdig med Superbike

  1. "De nævner intet om, at efter alle mærker fik lov at bruge deres respektive superbikes som basismaskiner, er der blevet langt mellem Ducatis topplaceringer. Det betyder nok også lidt for den beslutning."

    Dvs. ,- at da de skulle til at konkurrere på lige vilkår gad Ducati ikke være med længere,- det er da også for galt at Ducati ikke længere kan få særbehandling..

    Ducati er bare ikke gode nok, og det har de intern i koncernen erkendt, og derfor trækker de sig, men det lyder selvfølgelig ikke godt hvis man gik ud og fortalte det offentligt, så hellere komme med en mærkelig søforklaring.

  2. Ærgerligt ærgerligt… ducati har en lang racer tradition og nok det folk forbinder ducati med… ville da hellere se ducati tabe i et par år og så holde traditionen tro… i stedet for at få én mand til tops… han har nok været dyr, ham rossi…

    jeg kører selv DUC og ser både MotoGP og Superbike…. synes stadig at der er mest jordnær at se superbike…. snøft.

  3. Som tilskuere har vi nok været forkælet, hvad angår DUCATI og SBK, men alt godt kommer til en ende, og Haga & Fabrizio har ikke kunnet løfte "arven" efter Troy Bayliss, og Troy Bayliss kommer ikke tilbage – det siger sig selv.

    DUCATI & SBK er slut – indtil videre, men jeg tror ikke længere på DUCATI's V-2 mod Aprilias V-4 og japanernes række 4 cyl. DUCATI kan ganske enkelt ikke banke flere heste ud af den V-2 – de er ikke konkurrencedygtige, og så mangler de desuden en super pilot, som et minimum.

    Skulle DUCATI komme tilbage i SBK, så må det nødvendigvis blive med en SBK udgave af Moto GP typen, Desmosedici. V-2 modellen vil sikkert fortsat kunne ses i Superstock 1.000.

    Jeg forestiller mig derfor, fremover, DUCATI's V-2 maskiner, som en mere gadebetonet model og Desmosedici (V-4) til race i både Moto GP og SBK.

    Da DUCATI byggede og producerede Desmosedici i ca. 4-500 eks. ville den have været oplagt til SBK, og den ville, som i Moto GP, virkelig have været en potentiel vinder IMO.

    DUCATI har sovet i timen, de har hvilet på lauerbærrene for længe, de har ikke engang formået at udnytte deres eget materiel, og nu betaler de prisen, hvilket ikke alene er skidt for deres image, men også for salget af V-2 Superbike gade maskinerne.

    Nu vil DUCATI så bruge kræfterne på at fremstille og udvikle den nye generation af Hyper Sport Bikes – forhåbningsvis med en V-4 i.

Skriv et svar