Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Første billede af 2021 Hayabusa

Sådan kommer den nye Busa angiveligt til at se ud

Steffen F. Olesen
01/02-2021 kl. 10:54

Som du kunne læse her på siden for halvanden uges tid siden, slår Suzuki om få dage dørene op for et helt nyt koncept ved navn Suzuki Motorcycle Global Salon.

Salonen er ifølge Suzuki en ny generation inden for kommunikation, som kan bruges af de som interesserer sig for Suzuki motorcykler, og den virtuelle udstilling kan tilgås fra både PC og smartphone.
Salonen tillader Suzuki at udstille motorcykler på næsten samme måde, som stod man i et rigtigt showroom.

I artiklen der er linket til her over, spekulerer skribenten i, om afsløringen af en helt ny Hayabusa ville være oplagt i forbindelse med åbningsdagen d. 5 februar.

I nedenstående artikel stødte et andet medlem af redaktionen på en super interessant video.
En video hvor vi får bekræftet, at en ny Hayabusa faktisk er på vej, og at der i denne omgang ikke blot er godt gang i rygterne.

I videoen med den nye raket fra Suzuki har producenten, ifølge alle teaser-forskrifter, sørget for, at videoen er så mørk, at det ikke er muligt at se detaljer på maskinen, og ej heller modellen i fuld figur; men det råder vi bod på nu!
For få dage siden lagde en hidtil ukendt Instagramprofil nemlig et spændende billede op på sin side.

Billedet ligner umiddelbart noget der er hapset fra en informationsvideo for modellen, af samme type som dem vi ser på presseture, eller alternativt noget importører og forhandlere ville få vist, inden modellen bliver rullet ud i forretningerne. Og på trods af at dette billede nok ikke skulle være sluppet ud, kan vi almindelige dødelige glæde os over, at få lov til at kaste et blik på et par detaljer.

Det lader til at Hayabusa stort set bevarer sin visuelle fremtræden, og at der kun er ganske få ændringer på kåbedelene, hvilket i virkeligheden ikke er særlig overraskende, når man tænker på hvor ikonisk netop dette design er gået hen og blevet.
Den mest iøjnefaldende ændring er at finde på sidekåben, hvor det er tydeligt at se, at Suzuki stadig eksperimenterer med aerodynamik.
Styrkåben og lygtehuset har også fået en overhaling som giver et mere moderne udtryk, og vi forventer naturligvis, at modellen er udstyret med fuld LED lygteføring.

Rykker vi en smule længere ned, er det nærmest umuligt ikke at lægge mærke til det massive afgangsrør, som uden tvivl er avlet ud fra et krav om, at modellen skal overholde emmissions-krav i Asien, Europa og Amerika.

Hertil kan vi forvente den helt store elektronikpakke, men hvad der er sket i maskinrummet ved vi endnu ikke helt præcist.
Det helt store spørgsmål er, om Suzuki kun lige har sneget Busa-motoren gennem det moderne nåleøje, og har rettet alle kræfter mod at imødekomme de skærpede forureningskrav, eller om producenten om få dage løfter sløret for næste generation Hyperbikes med større motor.
Rygtebørsen taler om 1440cc.

Suzuki har gennem mange år siddet på tronen i dette segment, men er på det seneste blevet væltet af pinden af modeller som den bindegale Kawasaki Ninja H2, som nu kun er tilladt i “sløve” versioner her i Europa.

Men nu er det måske på tide at generobre føromtalte højstol? Det er i hvert fald oplagt.


MagaCin holder dig opdateret på de seneste MC nyheder!

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til alle nyheder, artikler, videoer og tests på MagaCin.dk

Skriv et svar