Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Sjov og spas i højeste potens

KTM kan dette med at skabe køreglæde

Tommy Rønn
17/11-2012 kl. 12:15

De normale maskiner fra KTM i deres 690 serie er bare pokkers sjove og inspirerende at køre. Specielt deres SMC 690 har inspireret undertegnede i voldsom grad.

KTM Duke er en motorcykel der er bygget til leg. KTM går ikke op i kubik eller effekt. De skaber skønne motorcykler ved at indbygge køreglæde, og det gøres sagtens uden vilde motorer.

KTM Duke R er en sand bombe, trods begrænset motoreffekt. 70 hk er meget for mange, men på sportslige maskiner er det lidt. Alligevel er der ingen tvivl om KTM Duke R tæver alle de andre når bjergene skal bestiges.

Den lave vægt under 150 kg, i kombination med god styrevillighed og bredt styr, sender utvivlsomt KTM Duke R afsted med raketfart.

690 Duke R fra KTM er en regulær drøn, allerede inden vi har prøvet den.

Engine type Single cylinder, 4-stroke

Displacement 690 cc

Bore/stroke 102/84.5 mm

Power 51.5 kW (70 hp) @ 7,500 rpm

Torque 70 Nm @ 5,500 rpm

Compression ratio 12.6:1

Starter /battery Electric starter/12V 8.6Ah

Transmission 6 gears

Fuel system Keihin EFI (throttle body 46 mm)

Control 4 V/OHC with roller rocker levers

Lubrication Pressure lubrication with 3 Eaton pumps

Engine oil Motorex, Power Synth SAE 10W-50

Primary drive 36:79

Final drive 16:40

Cooling Liquid cooling

Clutch APTCTM slipper clutch, hydraulically operated

Engine management/ignition Keihin EMS with DBW, double ignition

Chassis Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated

Frame Aluminium

Subframe Aluminium, konifiziert, Ø 28/22 mm

Handlebar WP-USD Ø 43 mm

Front suspension WP-Monoshock with Pro-Lever linkage

Rear suspension 150/150 mm

Suspension travel f/r Brembo four piston, radially bolted caliper, brake disc Ø 320 mm

Front brake Brembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm

Rear brake Bosch 9M+ Two Channel

ABS Cast aluminium wheels 3.50 x 17''; 5.00 x 17''

Wheels front/rear 120/70 R 17; 160/60 R 17

Tyres front/rear X-Ring 5/8 x 1/4″

Chain Stainless steel primary and titan secondary silencer

Silencer with regulated catalytic converter

Steering head angle 63.5°

Trail 115mm

Wheel base 1.466 ± 15 mm

Ground clearance 192 mm

Seat height 865 mm

Tank capacity approx. 14 Liter/3,2 Liter Reserve

Weight (ready to race) approx. 149.5 kg (without fuel)

Skriv et svar