Harley-Davidson Seventy-Two, eller XL 1200 V - Tilbage til rødderne
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

HD 72

Harley har netop frigivet billedserie af nyheden 72

Tommy Rønn
02/02-2012 kl. 10:00

Seventy-Two, eller XL 1200 V er navnet på HD nyheden. Dette er Harley-Davidson tilbage til rødderne. Denne billedserie viser nyheden flot.

0 personer snakker om “HD 72

  1. Kommer til at tænke på en mellemting mellem Dame Edna og Danny Drags. Et mere end velkendt indhold tilført lidt glimmer og make-up!

    Synes at "5 Speed" dekalen er direkte lattervækkende. Det stod også på en Toyota Corolla i '85!

  2. Kan anbefale Kasper at prøve en Harley….. Kører selv HD på 5. år uden et eneste problem eller løsnet bolt. Det er mere en jeg kan sige om de mange japanere jeg tidligere har kørt. Synd for de mange tudefjæs der altid optræder omkring HD-omtale her på sitet. Få jer et liv – køb en HD.

  3. kawa650, hvor skriver jeg, at de skvatter fra hinanden?
    Jeg kørte Harley for første gang for godt 25 år siden og har efterfølgende prøvet en god del, fra gamle jernsportstere, Evo 883'ere, pan- og shovleheads, Evo 1340, Twin cam's og V-rods.
    Jeg kender udmærket til Harley'er!

    Læs mit indslag en gang til, og spørg så dig selv, hvem der er tudefjæset!

    Det ændrer ikke på, at jeg skrev – og stadig mener – at den i mine øjne ligner en mellemting mellem Dame Edna og Danny Drags. Og det totalt latterlige i, at klaske et "5 Speed" emblem på!

    Og jeg har et udmærket liv – der ikke kræver, at jeg konsekvent skal have sort t-shirt og solbriller på!

  4. HD 72 er efter min mening en særdeles flot cykel. Og til Kasper…… køb en i stedet for kun at prøve HD til demoture i.f.b med åbent hus. Og mon ikke du også går i T-shirt og solbriller når lejligheden sig byder? Generelt er der alt for mange misundelige tudefjæs her på sitet når der skrives om HD. Misundelse? – tror det.

  5. Misundelige !!! Hvis jeg ville have en Harley,havde jeg såmænd nok købt en….

  6. Enig med Bo. Så misundelse? Nixen!

    Har faktisk aldrig prøvet nogen Harley ved noget åbent hus.
    Og selvfølgelig går jeg med sort t-shirt og solbriller. Jeg tager dog brillerne af indendøre!
    Og igen, det er først når nogen "formaster" sig til at snakke lidt kritisk, at "tudefjæsene" kommer frem! Altså sådan nogle som dig. Du var den første til at pive op over, at dit favoritmærke ikke høstede roser hele vejen rundt!

    Kawa650, det er da fint, at du syntes, at der er tale om en fin og velbygget cykel – det skal dog ikke forhindre vi andre i, at synes at det er sjovt og interessant, at Harley – og for den sags skyld Triumph Bonneville – kan køre på den samme læst gennem ikke så få år, hvor modelfornyelsen dybest set består i et andet styr og farve på tanken!

    Du har din mening – fint med det – og jeg, og andre, har vores mening! Fred være med det!

  7. Det skal lige siges(retfærdighedsvis)at jeg synes HD 72 er en ganske nydelig cykel…

  8. Nu har Harley jo rent faktisk forsøgt at forny sig med deres efterhånden 10 år V-rod. Men for rigtig mange er det ikke en rigtig Harley, og nogle ting skal man ikke nødvendigvis forandre bare for forandringernes skyld…. Vi er mange der sætter pris på god gennemarbejdet kvalitet uden en masse forchromet plastik. Så derfor bør Kasper (manden med mc-cloud-hatten, men uden solbriller) retfærdigvis vurdere tingene ud fra det de er…… En Harley er en Harley, og en Triumph en Triumph, og for dem der ønsker at nøjes med mindre, en Lifan en Lifan – og det på både godt og ondt. Men uanset hvad vi kører, er vi jo alle mc-ere, der alle blot venter på foråret og vinden i Håret – og gerne på en flot HD som HD 72.

  9. Hmmmmmm – det skal vel først defineres, hvilke kriterier man vurderer efter? Hvis en "rigtig" MC defineres som en maskine, der kan "se ud" – lyde "rigtigt" og i bedste fald køre ligeud med hastigheder under 120 km/time – – – ja så er en HD nok ganske fin. Men hvis der er tale om at kunne køre i sving og bremse/udvige samt køre lidt hurtigt uden at smadre chaufføren – – – – – – ? Det er selvfølgelig personligt, men jeg selv fatter ikke, at nogen vil betale for en HD? Nej stik mig en MC, der kan køre i sving og bremse 🙂

  10. Helt enig m. Hegan.
    Var selv ved et åbent hus hos CAPS, og prøvede en 883 Custom. Den var totalt lækker at rulle afsted på ud af lige vej og alt fungerer og føles rigtigt (kram og stort), det var først da der skulle bremses og svinges, at jeg blev ret nervøs og tænkte, at den var direkte farlig hvis der skulle køres kvikt – fodhvilerne gik i asfalten som ingenting og forbremsen var svagere end en gammel Yamaha knallert – virkelig svampet, svag og ufølsom, og det er ikke fordi jeg normalt udnytter min Gixxer til grænsen at jeg mener det, jeg har kørt mange forskeloige modeller, men det her var godt nok en slemmert til 150.000kr.

  11. En af de sjoveste Harley'er jeg har prøvet var 883 R Sportsteren. Den, sammen med en dobbeltknastet Dyna Glide, er nok nogle af de, der har mest til fælles med en motorcykel. Dog var 883'eren dybt bovlam, men det kunne et 1200-kit rette op på. Men sjov var den absolut!
    Dyna'en var rimelig komfortabel og trak også nogenlunde op til ca 150-160 km/t hvor den begyndte at rende tør for effekt.
    http://www.bikes4sale.in/blog/news/Harley-Davidson-XL-883R-Roadster.jpg
    http://wallpapers-diq.net/wallpapers/27/Harley-Davidson_FXDI_Dyna_Super_Glide.jpg

  12. Personer som Hegan burde slet ikke have adgang til åbent hus arrangementer. En forhandler som Caps der velvilligt stiller nye cykler til demokørsel til rådighed, og som belønning kan modtage en cykel retur der har været i asfalten flere gange, motoren drejet næsten over gevind……. Det giver ingen mening. Hvor mange Japser-forhandlere stiller i øvrigt et lignende arrangement på benene?

  13. Kawamand, det er vist dig, der er gået over gevind. Jeg ved ikke om du har overdrejet en HD motor el. været i asfalten med den, men jeg har sgu ikke, så æd lige dit bullshit igen du.
    Der er masser af arangementer for Japsere med telt, bajere og ædelse, du har åbenbart bare ikke rullet derhen for at chekke det ud.

  14. Medmindre man kører som et svin og tror det er en plastik-japser af racertypen man har sat sig op på, ja så kører og bremser en Custom 883 altså helt fint. Synes blot det er uanstændigt at nogen i.f.b med demokørsel tror man skal udforskre en cykel så meget at fodhvilere og andet nødvendigvis skal i jorden……….. Men det gør man åbenbart til japser-demo – eller?

  15. Man kunne måske snarere finde det uanstændigt, at Harley har været så længe om at indse, at bremser er en vital del af færdselsikkerheden. Kurvefrigang er ligeledes en særdeles vigtig del i motorcyklens opbygning, og så længe at Harley i grov grad forsømmer dette – også når man sammenligner med tilsvarende japanske cykler – er det kun fair, at man påpeger, at de befinder sig i et firkert århundrede!

    Det kunne også tænkes, at de køreegenskaber, og her taler jeg ikke om køreegenskaber i racerklassen, men ganske almindelige "Brot-und-butter" modeller, man får ved en japansk motorcykel ligger milevidt over, hvad man finder på noget fra det amerikanske vidundermærke. Man forventer ganske simpelt, at en motorcykel skal kunne hældes mere end 30 grader fra det lodrette plan! Og er åbne huse ikke også et spørgsmål om at undersøge, om en given motorcykel kan leve op til de krav, man stiller for et sådant? erunder også dynamisk aktiv kørsel?

    En Harley – og her holder jeg V-Rod'en udenfor – kører rigtig fint, hvis man sammenligner med en engelsk motorcykel fra starten af 60 erne! I den moderne verden er den altså kun at fnise over!

    Finder det i øvrigt lidt forfriskende, at du – med din klokkeklare holdning til de amerikanske produkters ufejlbarhed – har valgt at kalde dig "kawa650"! Det tyder på overskud og klarsyn!

  16. Har mange års erfaring med japanske mc-er…. på både godt og ondt……….. men er med alderen blevet klogere. Mener stadig at nogen har misforstået et eller andet såfremt man tror og forventer at man kan tillade sig at køre en democykel som et svin. Og ingen kan vel forvente at en HD skal køres som en rendyrket japser med høj ydelse, lavt styr og masser af plastik. Men sådan er vi jo så forskellige. Ser frem til at prøve en HD 72 – hvis den da ikke i mellemtiden er blevet totalt skamkørt af en eller anden racertosse.

  17. Du bliver ved med at sidde og forestille dig en hel masse du ikke aner en kæft om. Håber næsten du kommer ud for en heftig undvigemanøvre på en HD, så finder du ud af hvor ringe den bremser og undviger. Du er sikkert den type, der mener det ikke er farligt at køre mc sålænge man har frynsejakken på og ligner en wannabe rocker. Spænd dog hjelmen fool.

  18. Tror jeg har oplevet væsentligt mere end Energy her i livet. Dine udtalelser taler vist helt for sig selv…. Håber du bliver rask i hovedet – eller har det allerede været en tur i asfalten? Vi har altså alle lov til at have været mening i dette forum, og min mening står jeg ved: Man kører ordentligt på en democykel.

  19. Først er det kasper der frarådes at deltage ved demo-arrangementer, derefter er det Hegan der burde forbydes adgang og til sidst får Energy en hentydning vedrørende kørsel på democykler.
    Gad vide hvor det var min kæde hoppede af, da jeg ikke har læst at nogen af de nævnte har ødelagt en democykel.

  20. Jep kawa-mand.
    Vi har alle lov til at have en mening. Du foretrækker så åbenbart, at den helst skal harmonere med din!
    En skam, at du ikke magter at andre har større indsigt end dig! Men en sjov tråd bliver det da!

  21. Tror da ikke jeg føler mig mere krænket end både Kasper og Energy. Og jeg kan for den sags skyld være ligeglad, idet det ikke er mig der stiller demo-cykler til rådighed – og det er jeg glad for.

  22. Kawa650, nu vil jeg snart gerne vide hvad det er med den demo-cykel som du bliver ved med at henvise til.

  23. Giver Kawaw650 ret. HD 72 er en sej og flot HD. Og manden har ret i at man selvfølgelig kører ordentligt på ting man låner (democykler). Er der svært at forstå

  24. Næh, man må jo finde noget, som de Harley-gutter kan løfte. Det blev så motoren fra en 125 cc Honda! 😉

    ( Elsker den her tråd )

  25. Det tror jeg på, fatdetså. Hvis det viser sig, at det er bedre – og billigere, ikke at forglemme – så skal man da implementere den nye viden. Det er jo derfor at vi i dag ikke støder på støbejernsmotorer og sideventiler! Faktisk så har man lavet forsøg med motorer i både kunsstof og keramik i mange år.
    Udvikling og know how sørger for, at man holder sig på toppen!

  26. Kawatumpe > Så er du satme gammel – hvilket også lyder lidt sådan – Tror demensen og indebrændtheden er begyndt at snige sig frem i grødmassen på dig og parkinsonen opdager du jo ikke på den pladevibrator…jojo, du har skam afsløret dig godt og grundigt her.
    EOD herfra. gider sgu ikke at trækkes ned på det ynkelige niveau.

  27. Energy befinder sig vist rigtigt godt på det niveau. Tror sgu ikke han behøver at tage hjelm på når han skal ud og køre på sin oliebrændende småkubikker af fjernøstlig herkomst.

  28. Harley-Davidson Sportster Seventy-Two XL1200V er en helt unik customcykel med masser af attitude. Se bare den peanutformede tank i flot metallakering, det runde, retro luftfilterhus, apehanger styret og de skinnende hvide dæksider. Ingen anden motorcykel i klassen udstråler så meget no-nonsense retro-karakter, moderne look og ægte klasse…….. og så er det snart forår.

  29. Tror Energy er en sød og følsom dreng, der blot ønsker sig en rigtig motorcykel.

  30. Jo jo bevares, hvis Hosianne Davidsøn's opdateringer af modelprogrammet består i, at finde 40-50 år gamle designskitser frem, så fint med mig. Men unik, dét kan den ikke kaldes. Dertil har der været for mange identiske cykler på vejen!

    Men enige bliver vi temmelig sikkert ikke.
    I vil ha' Harleyer, der kan det, en Harley kan og vi vil have motorcykler. Fjernøstlig velfungerende mekanik kontra fjernamerikanske oliebrænderierier!
    Lidt det samme som folk der køber Pit-bulls og så de, der køber brugshunde!

  31. Enige bliver vi helt sikkert ikke, men det har nu alligevel været lidt sjovt at dele disse meninger….. og jeg synes selvfølgelig det er lidt synd for jer der må lide med plast og glasfiber….. Nå, men måske mødes vi en dag et eller andet sted hvor vi kan drikke kaffe og håne hinanden.

  32. Det håber jeg da også Kawa, Hans og Fatdetså. Vi er jo bare motorcyklister allesammen. Og det har sgu'da været nogle sjove indlæg. Vi ses i løbet af foråret/sommeren! c",)

  33. Tak for en fin landing på debatten venner – den var til tider lidt over de 440 Hz ?
    Håber det snart bliver kørevejr – og at jeg når at samle den gamle Bandit 1200 inden – har lige fået ny indmad i "forbenene" så den forhåbentlig kan skære flere hjørner og glæder mig også til de 6-stemlede kalibre og stålarmerede bremseslanger, så den bremser stabilt 🙂 Ses forhåbentlig derude på det, vi nu føler for – om det så er "plastigue" – "fibreglass" – "cast iron" eller whatever – ses

  34. @Kawa650: jeg havde en Panhead fra '62 og en WLC, og jeg kan huske vi sad nede i klubhuset i start-80'erne og diskuterede den ny model med EVO motor der var billeder af i diverse HD magaciner. Der var bred enighed om at det dog var den grimmeste øjebæ (motoren) der nogensinde var rullet ud fra Milwaukee. To år senere var vi et par stykker der IKKE havde EVO'er – ud af 15-20 stykker (kun fordi jeg ikke havde råd). Det jeg vil frem til er, at bare vent – V-Rod skal nok fænge, men gode ting er værd at vente på 😉

Skriv et svar