Honda NC 700 - En halv Honda bil - Honda Jazz
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Halv Honda bil

En halv Honda Jazz bliver til .....

Tommy Rønn
21/11-2011 kl. 14:00

Honda Jazz er en utrolig populær bil i Europa. Nu bliver den halveret, og dermed til motorcykler.

Jazz motoren er på 1340 kubik og 4 cylindre. I de nye Honda maskiner er den savet midt over, så maskinerne leveres med 670 kubik og 2 cylindre. Halvdelen af hjulene er naturligvis også afmonteret, for det er jo motorcykler.

Honda leverer to ægte hverdagstravere med den ½ Jazz teknologi. Nemlig havlscooteren Honda Integra og Honda NC700S. De laver ydermere en kåbeversion.

Det smarte ved genbrugsteknologien er lave omkostninger. Det betyder meget lav salgspris. NC700S kommer til at koste sølle 90.000 kr. for en sprit ny 700cc motorcykel. Det lyder billigt.

Data for maskinerne er fælles. Dobbeltkobling som i de moderne biler, 48hk, 670cc og enkelt overliggende knastaksel.

Nyd galleriet af nyhederne.

0 personer snakker om “Halv Honda bil

  1. Jeg synes det virker som en hamper pris for en MC der på spec ligner en arvtager til CB500… en køreskolemaskine.

    Den ryger lige i kløerne på Er6 og Co. (selv CB600) så tror jeg den får det svært.

  2. Prøv liiige en tur på den først… og brug endelig alle 30 minutter du får til rådighed..
    Jeg var fuldstændig solgt 2. gang jeg var på tur med den.

  3. Så har jeg rullet 1500 km og er fortsat rigtig godt tilfreds med den.

    På trods af det to cylindrede twin design, er motor karakteristikken meget som en V-motor. Det skyldes den lidt ukonventionelle 270 graders krumtap.
    Der leveres masser af bundtræk, lige der hvor man skal bruge det ved bykørsel.

    Denne 700 kubik motor virker på ingen måde presset og jeg forventer egentlig at den let kan trille 200.000 km uden at blive åbnet.

    Landevejskørsel kan foretages i 6. gear med 80 km/t og 2000 omdrejninger.
    Det kan motoren sagtens klare, den skal dog ikke længere ned end det.
    Her leverer den en benzinøkonomi på mellem 32 og 35 km/l.

    Motorvejskørsel foregår ved 4000 omdrejninger og 130 km/t.
    Her ligger økonomien omkring 25 km/l.
    Overskuddet er væk fra omkring 140 km/t. Der er plads til en overhaling op til 150 km/t, men det er tydeligt at det ikke er race den her maskine er bygget til.

    Jeg er slet ikke til race og nyder meget at 'tulle rundt' på marguerite-ruterne. Jeg har ikke forsøgt mig med 0-100 km/t test, men har hørt flere gange at Honda siger at den gør 0-120 km/t hurtigere end deres CBF 600, hvilket nok skal være rigtig.

    Vægten ligger meget lavt og gør at den er nem at tumle på trods af de 210-215 kg.

    Har været forbi forhandleren til 1000 km's eftersyn. Der blev skiftet olie, filter m.v. til en samlet pris inkl. arbejdsløn på ca. 1100 kr.

    NC 700'ern skal til service for hver 12.000 km – og ikke som på ved de fleste andre cykler hver 6 eller 8.000 km.

    Jeg har eftermonteret en hugger (bagskærm der sidder tæt til baghjulet) for at undgå at den smider mudder ud over det hele. Der er blevet monteret en 'radiator guard' til at beskytte køleren med stenslag og en 'fender extender' der forlænger forskærmen med ca. 10 cm.
    Disse 3 ting blev købt hjem fra England for 1500 kr inkl. forsendelse.

    At sige at den 'ryger i kløerne' på ER6 og CB600 er i mine øjne helt forkert. Den er helt forskellig fra disse cykler, som skal have en masse omdrejninger for at 'leve'. Det er heller ikke typiske cykler at suse gennem skovstier på. Det kan man sagtens på NCX'ern.

    NCX'ern er en fantastisk allrounder.

    Som tidligere nævnt… Skal du på prøvetur – så spørg om du kan få 60 minutter i stedet for de normale 30 min.
    Det kræver lige lidt tilvænning før man rigtig 'opdager', hvad det er man har fået benene 🙂

  4. Helt enig Azer. NCX'ern er en fed allrounder der vinder ved nærmer bekendtskab. Hvor har du købt ekstraudstyret?

Skriv et svar