Helt nye billeder af Triumph Rocket 3 R og Rocket 3 GT
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Galleri: Lækkerhed i +221 Nm-klassen

Triumph Rocket 3 R og Rocket 3 GT fyldt med fede detaljer
Mathias B. Høj
31/07-2019 kl. 11:10

Det er ren lækkerhed, det her! Triumphs über-potente Rocket 3 er på trapperne og nu er de første billeder af udstyrsvarianterne Rocket 3 R og Rocket GT blevet offentliggjort. Og de ser godt ud gør de! 

GT versionen, som fås med sidetasker og lidt ekstra komfort til bagsædepassagerer. Som standard garanteret med mere end rigelig effekt til at bestige stejle bjergveje. Rocket 3 R med et dejlig dynamisk udseende.

Så selvom det er let at falde i svime over den vanvittig dyre TFC version, er R og GT versionerne også værd at gøre plads til i garagen. Og Rocket 3 har smidt over 40 kg (!) i forhold til forrige version, men har alligevel opgraderet kraftigt på bremsefronten med Brembo Stylema. Affjedringen er fuldt justerbar med Showa mono-shock bagtil og fortil med 47 mm Showa forgaffel – ligeledes justerbar. Og som andre nyere Triumphs er der masser af muligheder for opkobling af smartphones og andre enheder.

Rocket 3 R fås i Korosi Red og Phantom Black, mens Rocket 3 GT fås i Silver Ice og Stom Grey med pinstripe-detaljer i Korosi Red. Og det var at mærke en farvevariant – den anden er Phantom Black.

Specifikationer

 

NEW ROCKET 3 R

NEW ROCKET 3 GT

Engine Type

Inline 3-cylinder, water-cooled, DOHC

Capacity

2,458cc

Bore/Stroke

110.2 mm x 85.9 mm

Maximum Power

167PS /165 bhp (123 kW) @ 6,000rpm

Maximum Torque

221Nm @ 4,000rpm

Fuel system

Ride-by-wire, fuel injected

Exhaust

Stainless 3-into-1 headers with 3 exit silencer / CAT box

Final drive

Shaft, bevel box

Clutch

Hydraulic, torque-assist

Gearbox

6 speed

Frame

Full aluminium frame

Instruments

TFT multi-functional instrument pack with digital speedometer, trip computer, digital tachometer, gear position indicator, fuel gauge, service indicator, ambient temperature, clock and rider modes (Rain/Road/Sport/Rider-configurable) – 
Triumph TFT Connectivity System can be added with accessory fitted Bluetooth module

Swingarm

Single-sided, cast aluminium

Front Wheel

17 x 3.5in cast aluminium

Rear Wheel

16 x 7.5in cast aluminium

Front Tyre

150/80 R17 V

Rear Tyre

240/50 R16 V

Front Suspension

Showa 47mm upside-down 1+1 cartridge front forks, compression and rebound adjuster. 120mm travel

Rear Suspension

Fully adjustable Showa piggyback reservoir RSU with remote hydraulic preload adjuster, 107mm rear wheel travel.

Front Brake

Dual 320mm discs, Brembo M4.30 Stylema® 4-piston radial monobloc calipers, 
Cornering ABS

Rear Brake

Single 300mm disc, Brembo M4.32 4-piston monobloc caliper, Cornering ABS

Seat Height

773mm

750mm

Rake

27.9º

Trail

134.9 mm

Dry Weight

291 kg

294 kg

Fuel Tank Capacity

18 L

Fuel Consumption

TBC

CO2 Emissions

TBC

Forstyrret midt i ferien, kan importøren ikke endnu oplyse om modellerne kommer til Danmark – det afhænger helt af prissætningen. Men hvis de gør, opdaterer MagaCin med aktuelle priser senere.

Del med en ven

0 personer snakker om “Galleri: Lækkerhed i +221 Nm-klassen

  1. Den er bare fed!!!
    Jeg forstår ikke hvorfor Ducati (som vel er den nærmeste konkurrent) de ikke også lavet et system, så man elegant kan montere tasker – hvir man har sådan en bike skal den jo ud og rulle.

Skriv et svar

Giver børn en ny start