Suzuki priser 2022 - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Suzuki priser 2022

Her er 2022 priserne på Suzuki's modelprogram
Steffen F. Olesen
20/11-2021 kl. 06:00

Vi nærmer os et år hvor der er en del interessante modeller i vente. De fleste er grundet Corona allerede præsenteret online, og mange er endda også landet hos landets forhandlere, men som du måske har studset over i artiklerne til de enkelte modeller, så er det langt fra alle vi kender prisen på endnu.
Men traditionen tro vil vi i de kommende måneder smide listepriser op på siden her, og denne gang er Suzuki de første som har meldt sig på banen.

Touring på den helt store klinge
Det første der springer i øjnene, når man kigger på prislisten længere nede, er Suzuki Hayabusa; ikke blot fordi den står øverst på listen, men også fordi at det i sig selv er ret sjovt, at den falder ind under kategorien Touring. Men drejer man blikket lidt længere mod højre på listen kan man se, at modellen lander i en underkategori med navnet Powertouring.
Det er måske meget passende, for den overbevisende nyfortolkning af ikonet imponerede mildest talt MagaCin’s testpilot, da vi tilbage maj måned havde fornøjelsen af at opleve det potente højfartsmissil på egen hånd.

Ved lanceringen gik en del skuffede kommentarer på internettet ud på, at 2021 udgaven af Suzuki Hayabusa har færre hestekræfter end forgængeren.
Det emne runder vi også i videoen du finder i linket ovenover, hvor vi fortæller om en af racer-rødderne fra en fælles fortid, som faktisk har haft den nye Busa på rullefelt i sit eget værksted.

Den billigste superbike
I august havde vi fornøjelsen af at hive Suzuki GSX-R1000 med en tur på racerbane, for det er nemlig her 2021’s billigste superbike hører til, og det bekræftes vel også af producentens frase Own the racetrack.
Dog er der nok ingen som vil hævde, at Suzuki har været enerådende og med ufravigelig sikkerhed “ejet racerbanerne” siden tidernes morgen. Men Suzuki har gennem årene snuppet sin andel af sejre på blandt Isle of Man, og haft mange af motorsportens allerstørst navne på lønningslisten.
Og forresten så smuttede afsluttede Suzuki og Joan Mir også på podiets øverste trin i 2020.

Da vi testede Gixxeren i år lagde vi fokus på, at det var den absolut billigste superbike på det danske marked, og fra december er der faktisk skåret ti stærke af prisen på både indstigningsmodellen og Yoshimura Edition som vi kører på i videoen der er linket til ovenfor.

Et genoplivet ikon
Præget af fortidens ærbødighed og respekt for modelnavnet Katana, kravlede MagaCin ombord i sædet på den genopstandne 2019 udgave af drengedrømmen, og det var med blandede følelser.
For selvom man baserede den seneste Katana på den eksisterende GSX-S1000, havde vi gerne set lidt tilføjelser eller ekstra finesser på Katanaen.

Introduktionsprisen var vi ikke særligt imponerede over, men sidste år kunne vi dog skrive, at prisen på Katana var faldet med ikke mindre end 52.000,- de seneste to år, og til i år er der faktisk yderligere at “spare”.
Fra december koster Suzuki Katana 132.999,- danske kroner, hvilket gør, at du fremover kan smide fem af de lange oven i førnævnte besparelse.

Modellen du har ventet på
Er du fuldblods Suzuki entusiast, så klikkede du måske indledningsvis ind på denne artikel for at få prisen på GSX-S1000. En model som vi allerede ved afhentning af Busa’en tidligere på året fik en snak om hos den pågældende forhandler, og en model som vi ud fra læsertal kan se, at rigtig mange finder interessant.

I artiklen herover finder du ikke mindre end seks videoer af Suzuki GSX-S1000 GT fra præsentationsdagen, og naturligvis også en række forklarende tekster.

Prisen på grisen starter ved 137.999,- for modellen uden GT, og 174.999 mønter for den rejsevenlige Grand Tourer som lægger op til, at turen er vigtigere end destinationen.
For 2.000,- ekstra kan GSX-S1000 leveres i Yoshimura Edition med fem års garanti, håndtagsbeskyttere, nummerpladeholder og godkendt Yoshimura R11 udstødning, imens Power Touring versionen af GSX-S1000GT med fem års garanti, håndtagsvarme, stor vindskærm og taskesæt, koster 5.000,- mere end indstigningsmodellen.

Lillebror GSX-S950 kan fås for 117.999 danske kroner, og kan for et par ekstra lapper også leveres i Yoshimura Edition.

Se den komplette prisliste her:

Som altid oplyser Suzuki, at der tages forbehold for ændringer og fejl i prislisten.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start