MC dæk: Internet-handel får hårde tider
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Internet-handel får hårde tider

Kamp mod prisgunstige dæk på nettet
Tommy Rønn
01/02-2011 kl. 18:15

Gennem de seneste år har dæksalget hos danske forhandlere været faldende, grundet de strore internet-dækkæder, og deres lave priser. Danskerne sparer gerne nogle hundrede, eller i visse tilfælde tusind kroner, når maskinen skal bestøvles med nye såler.

Denne tid er nok slut nu. Det betyder ikke at dæk bliver dyrere for motorcyklisterne på nettet, men at dæk hos forhandlerne bliver langt billigere.

Først sænkede Pirelli deres dækpriser med ca. 20% og d.d. er både Michelin og Bridgestone fulgt efter med sænkning på ca. 20%. Det betyder en besparelse på ca. 700-1.000 kr. når de absolut bedste dæk indkøbes. En besparelse der er til at forstå.

Derved bliver prisforskellen på de billige netdæk og dæk fra forhandleren voldsomt minimeret. Og da dæk fra forhandleren er inklusive montering, mens net-indkøbte dæk koster dyrt at få monteret, spår vi mange får svært ved at se fordele ved dæk fra netkøb.

Kun de få med eget udstyr til montering, hang til sorte negle, og gode net-søge-evner, kan fortsat gøre en fornuftig net-forretning.

Del med en ven

0 personer snakker om “Internet-handel får hårde tider

  1. Når en besparelse på 20% svarer til 1.000,- er det jo en handelspris på 4.000,- inkl montering efter prisnedsættelsen. Hvad er det for et sæt dæk der koster 4.000,-?

  2. Knorfis alle supersport dæk har en vejl. pris omkring de 4k for et sæt. Efter de seneste 10+ år på superbike er jeg den første til at vide det. Betaler dog aldrig fuld pris når jeg køber.

    Formoder du kør lille mc for ellers ville du også vidde hvor sygt dyre de gode dæk er.

  3. Køber stort set kun dæk på nette, problemet er at ham jeg får skiftet ved kun forhandler AVON dæk… Så bliver nød til at skaffe dækkene selv så

  4. Horsoe: Ja, jeg kører primært små MC'er, men er også forkælet af internettets lave priser. Et sæt dæk til f.eks en GSXR1000 koster 2.750,- inkl levering. Der er så tale om et Power one og lignende dæk. Der er så stadig langt vej op til de 4.000,- det ville koste herhjemme

  5. Har lige fået tilbud på et sæt Dunlop Roadsmart til en Honda CBR1000F til 2450,- inkl moms, montering og afbalancering på løse hjul , det er da vist en ok pris ??

  6. @Undergaard: Du kan få leveret de samme dæk på dørtrinet fra Mynetmoto til 1700,- og hvis vi så siger at dækfirmaet skal have 100,- pr stk for montering og afbalancering på dine løse hjul, så har du en gevinst på 550,-

    Så det er vist ikke en ok pris du har der.

  7. Sidst jeg prøvede det , lykkedes det "dækmontøren" at ødelægge fordækket hvorefter han hævdede at dækket var defekt fra leverandøren (onlinebutik) og at jeg skulle reklamere hos dem. Efter en masse argumenteren frem og tilbage købte jeg et nyt fordæk hos den lokale MC pusher , så hvad der var sparet blev rigelig brugt.

  8. Sidst jeg prøvede det , lykkedes det "dækmontøren" at ødelægge fordækket hvorefter han hævdede at dækket var defekt fra leverandøren (onlinebutik) og at jeg skulle reklamere hos dem. Efter en masse argumenteren frem og tilbage købte jeg et nyt fordæk hos den lokale MC pusher , så hvad der var sparet blev rigelig brugt.

  9. Måske skulle du skifte dækmontør i stedet for. Hvor dækket kommer fra er da fuldstændig underordnet. Hvis han ødelægger dit dæk, fælg eller andet skal han da bare erstatte det pronto. Det er da overhovedet ikke til forhandling, og i øvrigt har han også en forsikring der dækker sådanne udgifter for ham. Nu antager jeg naturligvis, at du har henvendt dig hos et professionelt dækmontage firma og ikke hos den lokale hjemme i egen garage klamphugger.

  10. Det var sådan set en som dækimporten henviste til på deres hjemmeside , så kunne de jo slås om hvis skyld det var – resultatet faldt i hvert fald ikke ud til min fordel – men nu er montøren fjernet fra deres henvisningsliste.Jeg er i hvert fald færdig med at handle dæk på den måde , så hellere slippe en 500mand ekstra !

  11. Det kan jeg så godt følge dig i, men det var da også ekstrem dårlig service du lige rendte ind i der. Surt show 🙁

    Men min pointe er, at har du adgang til en god dækmontør (som jeg er så heldig at have) så er man jo nærmest idiot hvis man ikke køber sine dæk på nettet til halv pris. Men det er vel lidt ligesom med flyrejser. Det var en luksus førhen og nu er det bare noget man køber når man skal bruge det. Jeg vil da hjertens gerne købe min dæk hos den lokale mc forhandler, men så skal de altså lige få justeret prisniveauet først.

  12. Nogen sparer sgu som som de skulle leve evigt. Støt nu bare de lokale og kom nemt i mc-himlen, når du en dag skrider i svinget.

  13. Det vil altid kunne betale sig at købe på internettet. Det er så op til ens egen samvittighed at "smide" 25% moms væk fra den danske velfærdskasse og støtte tysk/engelsk/cypriotisk velfærd. Samtidig holder du danske arbejdspladser kørende og opretholder et serviceniveau (læs: forhandlernet) som du sikkert også nyder gavn af. Selvom det er sjældent at der er dækfejl, kan du altid reklamere over det hos din lokale. Ovennævnte er et parts indlæg, da jeg er en del af MC branchen. Men blot stof til eftertanke.

  14. V Power: Jeg ved ikke hvor du har gået i skole, men at regne- eller regne den ud, det kan du altså ikke! Hvis du trækker nogle få enkelte tilfælde frem, så ja, så kan det MÅSKE svare sig at handle på nettet. Men medtag tid, reklamation og garanti… hvilket er en parameter der SKAL medtages (når vi taler generelt om konceptet nethandel), så kan det ALDRIG svare sig! Og her taler jeg om den typiske MC'iste der måske skifter én gang årligt eller hvert andet år….

  15. Jeg har valgt, at konsekvent støtte den lokale mc-forhandler mht stumper og reservedele. Det kan være, at det koster 2-3000,- mere på årsbasis, men det er penge jeg føler er givet godt ud, og i øvrigt af sådan en størrelse, at jeg ikke vil gide, at tænde for pc'en for at trawle markedet gennem for billigere stumper i det udlandske!

Skriv et svar

Giver børn en ny start