Toyota Auris Touring Sports - driftsikker stationcar
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Toyota Auris Touring Sports

Enkel, men godt. Toyota Auris Touring Sport
Michelle Gatting
08/07-2013 kl. 11:45

Vi tester bare bagagerummet

Vi er I dag ankommet til de smukkeste omstændigheder på øen Mallorca. 28 grader i luften, og ikke en vind der rør sig. Fantastisk vejr til at holde ferie i, men nej. Ingen ferie her, arbejde først, også måske lige en dukkert i poolen efter en lang arbejdsdag med gokart kørsel, og test kørsel af den lydløse nye Toyota Auris Touring Sports efter. Eller rettere sagt, bilen er jo ikke ny. Den har bare fået vokseværk i bagenden. En bagagerum der rummer 530 liter, og 1658 liter når bagsæderne er lagt nok, giver faktisk det resultat af et af klassens rumligste bagagerum i C-segmentet. Om det så er godt eller dårligt er jo en personlig smagssag. Jeg synes dog at bagsædet er for småt og trængt. Selvom Toyota siger at bilen er lavet til familier med småbørn, mener jeg stadig ikke at der er blevet taget nok højde for at det måske også skulle sidde andre end småbørn i babystole i bilen. 

Fuld hybrid og 5 års garanti i stedet for 3

Som tidligere nævnt er køreturen i denne Toyota Auris TS, fuldkommen lydløs, og det er faktisk behageligt, hvis man fx skal fra København til Århus. På længere turer ville jeg personligt selv aldrig vælge denne hybrid bil. 135 heste, og en topfart på 175 km/h, bliver en smule for kedeligt i længden på de tyske autobahns. Men økonomisk er bilen fantastisk, hele 27,5 km/l er lige hvad vi danskere vil have. Grunden til at folk fravælger hybrid biler, er ikke fordi det er dårlige biler, tværtimod. Hybrid teknologien fungerer faktisk rigtig godt. Men de har simpelthen været for dyre at købe, heldigvis er det begyndt at gå i det rigtige retning med priserne, især hos Toyota, og den nye Auris TS. 312.995 kr for den billigste af modellerne. 333.995 kr for modellen med alt ekstraudstyret, som vi testede. Bilen blev testet i omgivelser som ikke gav os den store mulighed for at kører hurtigt. Vi kørte meget kørsel uden behov for større motorkraft, hvilket betød at bilen kørte på elmotoren alene uden udledning af CO2, NOx og sundhedsfarlige partikler . Når vi holdte i et lyskryds stoppede forbrændingsmotoren automatisk for at spare brændstof, mens elmotoren stadig var i drift. Alt i alt har Toyota endnu en gang leveret er godt fungerede hybrid system. Derudover har Toyota forlænget deres garanti på alle bilers hybridkomponenter, dette er for at overbevise kunden om at den moderne teknologi IKKE går i stykker. 

Enkel, men godt

Bilens kabine er nem at finde rundt i, med de forskellige knapper der nu er. Men læder sæder og plastik hænger ikke helt sammen. Jeg synes godt man kunne have gjort lidt mere ud af kabinen for at gøre den mere nydelig at se på. Det er som om at tingene, ikke passer sammen. Flotte grå læder sæder, også instrumentbordet som er sort kedelig plastik. Det bliver lidt for gammeldags Toyota. Måske skulle man skifte kabine designerne ud med nogle unge nye mennesker, med ny viden. Hvem ved. Bilens ydre, er dog meget mere køn at se på. Utrolige flotte forlygter, som giver bilen et ekstra løft, flotte linjer langs siden, og en bagende der for folk til at vende hoveder. Her har Toyota virkeligt gjort noget ud af det, og det ses tydeligt. 

Toyota Auris Touring Sports, bliver lanceret i Danmark i August 2013. 

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start