Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Test: BMW i3 – lækker elbil til fornuftige penge

Magacin har testet BMW i3

Tommy Rønn
14/01-2015 kl. 11:41

BMW i3 fås i to versioner. Én der kører 100% på el og én med range extender. BMW i3 med range extender er udstyret med sin egen generator, som slår igang når bilens batteri når et kritisk lavt niveau. Rigtig smart. 

For 100% el versionen, som vi har testet, er til bykørsel. Rækkeviden er kun omkring 100 km, så en tur rundt i landet kommer man nok ikke uden at stoppe undervejs. 

Ladetiden på batteriet tager 5-6 timer for at nå 80% ved 230V, mens en quick charge station kan gøre det samme på en halv time, derfor er den perfekt til pendelere, der kan sætte den til opladning på jobbet og derhjemme. Derfor anbefaler vi range extender'en til dig der gerne vil en tur rundt i landet.

Selvom BMW i3 ved første øjekast ligner en 2-dørs, er den udstyret med to bagdøre, der giver rigeligt med plads til at komme ind og ud af bilen. Samtidig er der også fornuftig plads på bagsædet. 

Bilen er med sine 150 hk rigtig frisk, 0-100 km/t på 7,2 sekunder, hvilket er imponerende. Batteriet i elbiler vejer rigtig meget, og BMW har kompenseret ved at udstyre bilens interiør med lavvægt fibermaterialer og høje smalle dæk, der også yder lav rullemodstand.

Prisen er 285.000,- kr. og det er afgiftsfritaget, fordi den er drevet af el. Hvis i3 havde været en almindelig bil og skulle betale afgift ligesom alle andre, er den oppe i 700-800.000,- kr. og det siger lidt om hvilken kvalitet bilen er af. 

BMW i3 køre exeptionelt godt, styringen og gassen er super responsiv, utrolig nem at betjene. Man sætter sig bare ind og træder på speederen. Vi er super imponeret!

*EDIT: Med Range Extender koster BMW i3 i nærheden af 350.000,- kr. og er også fritaget for afgift. 

læs mere om Hybrid-versionen her: http://www.bmw.dk/dk/da/newvehicles/i/i3/2013/showroom/plug_in_hybrid.html

0 personer snakker om “Test: BMW i3 – lækker elbil til fornuftige penge

Skriv et svar