Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Stor eller lille Lexus

Nye Hybrid Lexus er i fornem klasse men den lille vinder hjertet

Michelle Gatting
18/06-2012 kl. 15:30

Lexus GS450H

Indvendig: Utrolig stilet indeni, med lædersæder og læder instrumentbord. Udover det, var det et utrolig godt anlæg, nemlig Mark Levinson. Med 10 højtaler i bilen, som giver en exceptionel ’sound’! Massere af benplads både til chauffør, men også til passagerer. Utrolig behagelig at kører i, og med 18 forskellige sidestillinger. Udover det er bilen udstyret med ’Blind Sport Monitor’, som er i lille censor der sidder i spillet, og vurderer om det er kørende i din blinde vinkel. ’Lane-Keep Assist’, giver en lille bip lyd, hvis du kører udover stregerne på vejen. HDD navigation med 12,3 tommer skærm. ’Head Up’ display som viser din fart og omdrejninger i forruden. ’Night view system’, som er i system der gør det nemmere at se i mørke.  

Udvendig: Bilens ydre look, matcher dog ikke det indvendige. Bilen er for kedelig at se på, og formerne er for standard. Men alt det ekstra udstyr indvendig, burde Lexus også at have lavet et mere rå design, som man virkelig ville lægge mærke til på gaden. Forlygterne+ bagkofanger er helt klart det fedeste lexus har lavet. Lygterne er vildt frække, og samtidige utrolig effektive. Det sammen med lygterne bagpå. 

Bilens køreegenskaber: Det er jo en rigtig flyder. En rigtig limousine. Altså en bil man kan kører langt i, og mange kilometer, uden det er et helvede. Man sidder som sagt komfort, og behageligt og der er masser af plads til chauffør og passagerer. Udover det, bliver man ikke skør i hovedet af lyden fra hverken motor eller dæk. Det er simpelthen så lydløst, det hele! Vi kørte 220km/H og det kunne overhovedet ikke mærkes, før man skulle bremse. Jeg følte dog at bilen ikke havde fuld kontakt til vejen, altså dvs. Det føltes som om den sejlede, og jeg tror en af grundene til det kan være, fordi det er det ekstra hybrid batteri, som nok vejer 200 kg ekstra, og derfor har det gjort suspension lidt hårdere, og hævet bilen. Så bilen kan godt føles en smule usikker i starten, men ligeså snart man har kørt 100-200 km i den, vender man sig til det med det samme. Selvfølgelig er det en ulempe- men udover det er jeg positivt overrasket over bilen. Jeg syntes den kørte godt, og kan klart anbefales til folk der elsker lange ture på den tyske auto bahn, eller en tur til Frankrig. Fordi bilen er sådan set ret økonomisk, den kan nemlig kører 16,9 km/pr liter, og det er altså ikke med 100km/H, det er altså med høj hastighed. 

Lexus GS250:

Indvendig: Den ligner faktisk 450h’eren indeni, selvfølgelig er der nogle enkelte ting som er anderledes, som fx geardesignet-det er smule anderledes, og faktisk foretrækker jeg designet mere i 250’eren end i 450h. Udover det, er lyden selvfølgelig en smule højere, da det er en benzin bil, utrolig fed lyd faktisk når man træder på gassen. Det er alt ekstraudstyret som 450h, men kører selvfølgelig en smule langsommere, og har mindre heste. 

Udvendig: Utrolig fed bil udvendig, og mega fede udstødningsrør. De giver bilen er rå look, og får den til at se ud som om den kan kører fra alle de hurtige biler, som Audi, BMW og Mercedes. Forlygterne er som på 450h også utrolige fede, men ellers er resten ens. 

Bilens køreegenskaber: Bilen kører faktisk rigtig godt, selvom den ikke er ligeså hurtig som 450h. Jeg syntes den er mere rolig i styretøjet, som gør at det føltes mere behageligt at kører de 200 km/h på AutoBahn. Den styrer rigtig godt, men tror den har en hårdere suspension, det føltes i hvert fald sådan. Udover det er der pedalshift, som er for dem som syntes det er lidt fedt at kører race nogle gange. Det virker utroligt effektivt, og reagerer meget hurtigere end hvad jeg faktisk havde regnet med. 

GS250 eller 450H?

Konklusion: Hvis jeg skulle vælge mellem 450h og 250, ville jeg faktisk vælge 250’eren, selvom den selvfølgelig ikke er ligeså hurtig. Men det kører faktisk bedre, og mere stabilt efter min mening. Det er dog ikke en bil, som er på min top 5 ønskeliste over biler- men hvis jeg skulle vælge, ville det blive 250’eren fordi den er mere min stil, og en smule mere ungdommelig. Glæder mig til at bilerne kommer til Danmark, så de kan blive testet ordentlig igennem, så vi kan give en præcis vurdering af begge biler. 

Lexus GS250, pris fra 1.000.000 kr.

Lexus GS450H, pris fra 1.200.000 kr.

Skriv et svar