Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Volkswagen Erhvervsbiler i vækst

En markedsandel på 20,1 procent

VW
07/02-2012 kl. 14:00

Volkswagen Erhvervsbiler har i 2011 sikret sig en markedsandel på 20,1 procent i et marked, der har været i markant fremgang. Sammenholdt med tallene fra 2010 voksede markedet for varebiler fra 0-3.500 kg med 49,7 procent i 2011. Dermed er Volkswagen, også på erhvervsiden Danmarks mest populære mærke.

Opskriften på succes
Ifølge Volkswagen Erhvervsbilers danske direktør, Bent Rosendal er der tre faktorer, der er helt centrale for Volkswagen Erhvervsbilers popularitet i Danmark. Grundpillen er naturligvis at levere kvalitetsprodukter til fornuftige priser. Men det er først når bilen er solgt igen, at man reelt kender prisen på den. Derfor er et af Volkswagen Erhvervsbilers centrale fokusområder de service- og reparationsaftaler man tilbyder sine erhvervskunder. For blot 995 kr. får man i tre år service- og reparationsaftale af sin Volkswagen Erhvervsbil. Særligt for erhvervsdrivende er det vigtigt at vide, at man ikke løber ind i overraskende regninger ved drift af sin bil, derfor har Volkswagen Erhvervsbilers service- og reparationsaftale æret en stor succes.

25 km-reglen
Som et meget vigtigt led i Volkswagen Erhvervsbilers vækststrategi er kundeservice det centrale element. Volkswagen Erhvervsbiler har 53 forhandlere over hele landet. Dertil kommer 27 servicepartnere. Marketingchef hos Volkswagen Erhvervsbiler, Søren Flyger uddyber: “Vi har en klar politik om, at uanset hvor i landet du er, må der højst må være 25 km til et af vore værksteder. Denne forgrening af vores service-netværk, har helt klart en positiv effekt på vores kunder. For de fleste af erhvervskunderne er bilen et vigtigt arbejdsredskab. Derfor er det evident for dem, at bilen hurtigt kan blive serviceret, hvis der opstår problemer. En stillestående bil er for de fleste tabt fortjeneste. Derfor er tilgængelighed til vores værksteder selvfølgelig helt centralt. Både for dem og for os.”

Udvidet åbningstid
I forlængelse af dette, har man hos alle Volkswagens ErhvervsCentre valgt at udvide åbningstiden, så erhvervskunderne kan få serviceret deres biler, når resten af Danmark holder fyraften. De fleste af Volkswagens ErhvervsCentre har indført en tilkaldeordning, så man kan komme i kontakt med en mekaniker de fleste af døgnets 24 timer, hvis uheldet er ude. Så er man som kunde hos Volkswagen Erhvervsbiler sikret, at bilen er driftsklar når arbejdsdagen starter.

Endnu et serviceelement hos Volkswagen Erhvervsbiler er, at alle reservedele bliver leveret ekspres. For at undgå unødig ventetid for erhvervskunderne, vil alle reservedelsordrer, der er afgivet fra værkstedet på hverdage inden kl. 17.30 blive leveret inden kl. 07.30 næste dag. Dermed vil man fra Volkswagen Erhvervsbilers side naturligvis sikre, at erhvervskundernes biler ikke bliver stående unødigt længe.

Skriv et svar