Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Værkstedskæder

Populære blandt bilejerne

Autobutler.dk
02/10-2013 kl. 13:30

Danske bilejere har mulighed for at give værksteder karakterer, når de har fået udført en opgave gennem værkstedsportalen autobutler.dk. Værkstedskæderne klarer sig rigtig godt.

20.000 danske bilejere har valgt at bedømme det arbejde, de har fået udført gennem værkstedsportalen autobutler.dk, og de store kæder viser sig at klare sig rigtig godt. På en skala fra 1 til 5 har ingen af de store kæder, hvis værksteder har opnået minimum 100 bedømmelser, fået en gennemsnitskarakter under 4,4.

”Kæderne får generelt rigtig gode bedømmelser med på vejen, og de gode karakterer viser, at der er hård konkurrence om at levere kvalitet. Kunderne går nemlig i høj grad efter kvalitet, geografisk nærhed og god dialog, ikke kun en god pris”, siger Christian Legêne, partner og adm. direktør i værkstedsportalen autobutler.dk.

Mekonomen topper et tæt felt
Bedst af alle kæder klarer Mekonomen Autoteknik sig med en gennemsnitsbedømmelse på 4,56. Der er dog ikke den store forskel på top 10 listen, da forskellen på nr. 1 og nr. 10 blot er på 0,08 point.

”De store udsving ses mere fra værksted til værksted end fra kæde til kæde. Vi tager det ret ensartede resultat mellem kæderne som et udtryk for, at der er hård konkurrence om at levere kvalitet”, tilføjer Christian Legêne.

Faktaboks 1:

Top 10 værkstedskæder* på en skal fra 1 til 5 ifølge brugerne af autobutler.dk:

Mekonomen Autoteknik: 4.56

BilXtra: 4.56

Euromaster: 4.55

Din Bilpartner: 4.55

Super Dæk Service (SDS): 4.52

FIRST STOP: 4.52

AutoMester: 4.50

AutoPlus: 4.49

AutoPartner: 4.48

Hella Service Partner: 4.48

*Der er kun medtaget værkstedskæder som har fået minimum 100 brugeranmeldelser

Faktaboks 2:

Hvordan det virker Når en bilejer har fået løst en opgave der er formidlet gennem autobutler.dk, får kunden en opfordring til at bedømme værkstedet. Det sker, mens de har værkstedsbesøget i klar erindring. Alle bedømmelser er med andre ord tilknyttet et stykke faktisk udført arbejde. 93.244 bilejere har siden portalens fødsel i august 2010 kunnet bedømme værkstederne, og gennemsnittet fra de knap 19.000 bilejere, der har gjort det, er for værkstedskæderne 4,49 ud af 5 mulige point. Ingen værkstedskæder har fået en gennemsnitlig bedømmelse under 4,4.

Skriv et svar