Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

UEFA sætter fokus på en fremtid uden CO2

UEFA Champions League-finalen sætter fokus på en fremtid uden CO2

Nissan Nordic Danmark
14/07-2015 kl. 11:53

Det første år af Nissans fireårige partnerskabsaftale med UEFA Champions League sluttede med et varigt minde om Nissans engagement i en fremtid uden CO2. Over hundrede elbiler blev indsat rundt om i Berlin, som dannede rammen for Champions League-finalen, og der blev opstillet 129 ladestationer, hvor disse biler kunne oplades.

Efter at have solgt over 184.000 elbiler, hvilket er mere end nogen anden bilproducent, var UEFA Champions League-finalen en demonstration af, hvor meget elbiler kan påvirke vores storbyer, og et udtryk for Nissans engagement i at udvikle de teknologier, der skal anvendes i fremtidens biler. Som producent af verdens mest solgte 100 % eldrevne bil – Nissan LEAF – havde vi indsat elbiler, der transporterede 1.466 gæster i alt 23.130 km med et strømforbrug på 3.932 kWh.

Bastien Schupp, som er Vice President, Marketing hos Nissan Europe udtalte følgende: “Nissan handler om Innovation that Excites, og vi søger konstant at rykke grænser i alt, hvad vi gør. Vi ved, at vores levevis hurtigt ændrer sig med byer, der bliver overfyldte, hvilket giver øget pres på infrastrukturen og energiforsyningen til byerne. Derfor arbejdede Nissan tæt sammen med UEFA i forbindelse med finalen med henblik på at mindske miljøpåvirkningen i byen ved denne sportsbegivenhed i verdensklasse.” 

Desuden kunne Nissan demonstrere sin førerposition inden for elbiler for de ca. 300.000 besøgende på Champions Festival-pladsen ved Brandenburger Tor i hjertet af byen og samtidig lancere nul-emissions-modellen PART e-Van. Events i forbindelse med finalen var med til at skabe elektricitet til den specialdesignede, komplet eldrevne e-NV200, som transporterede UEFA Champions League-pokalen fra Champions Festival til Olympiastadion forud for kampen.  Efter premieren i Berlin har PART e-VAN, den komplet eldrevne e-NV200, som er ombygget til det ultimative festkøretøj, påbegyndt sit europæiske roadshow, som varer hele sommeren.

Dette er blot ét eksempel på, hvordan Nissan fører an i arbejdet på at få fremtidens teknologier på markedet. Som eksperter fra revolutionen inden for elbiler var Nissan med fra start, og det er vi stadig – oven i købet med flest elbilskunder, der tilsammen har kørt over 1 milliard km rundt om i verden.

Nissan er den officielle globale bilsponsor for UEFA Super Cup og UEFA Champions League, og aftalen løber fra sæsonen 2014/2015 til og med sæsonen 2017/2018. Som officiel partner vil Nissan være en del af Europas mest prestigefyldte fodboldturnering for klubhold med en række af mærkets eksklusive produkter og services.

Nissans elbilsaktiviteter i tal:  

3  dage

100  biler

129  opstillede ladestationer

1.466  gæster

3.932  kWh til opladning

23.130  kilometer tilbagelagt

0  CO2-emissioner

Skriv et svar