Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

SsangYong lancerer endnu en ny model – XLV.

Det koreanske SUV- og 4x4-bilmærke SsangYong vendte tilbage til det danske bilmarked i sommeren 2016, med en ny SUV model, LUVi, som spydspids. Nu kommer næste nye model fra det genfødte mærke.

SsangYong Danmark
06/10-2016 kl. 16:24

Efter lancering af SsangYong LUVi i sommer, kommer nu XLV, en længere multifunktionel SUV, med

endnu større lasteevne og endnu flere praktiske funktioner.

XLV har samme platform og akselafstand på 2.600 mm som LUVi, men et længere karosseri fra Cstolpen

og bagud – 235 mm længere end standardmodellen – hvilket øger lasteevnen til hele 720

kubikliter. Samtidig afslører designet, at elegancen fra LUVi´en er bevaret, deriblandt det harmoniske

SUV-karosseri og den flydende taglinje.

XLV er designet som en universalløsning til mange opgaver for mange forskellige kunder og giver den

alsidighed, der kræves for at dække mange forskellige behov. Den vil kunne fås med enten en Euro 6

1,6 liters benzinmotor eller 1,6 liters dieselmotor og med enten en manuel 6-trins gearkasse eller 6-

trins automatgear samt to- eller firhjulstræk.

” Vi har store forventninger til SsangYong med den nye XLV og ser frem til at byde alle interesserede

kunder på en prøvetur og en snak om bilerne hos forhandlerne rundt omkring i landet i weekenden

29./30. oktober”, fortæller Jens Ibsen fra SsangYong Motor Danmark.

XLV er en praktisk og rummelig bil i det populære SUV-segment (hvor bl.a. Nissan Qashqai med flere

sælges), som tilbydes med 5 års garanti, max. 100.000 km. Den fås med en 1,6 liters benzin eller

diesel motor med 6-trins gearkasse enten med to- eller firehjulstræk. XLV findes i tre

udstyrsvarianter – Street, Free og Spirit – og prisen starter fra 239.995 kr. på hvide plader og 154.995

kr. ekskl. moms på gule plader.

Bag introduktionen af SsangYong i Danmark står Nic. Christiansen Gruppen, som også er importør af

Hyundai i Danmark siden 1992 og dermed har et indgående kendskab til arbejdet med de koreanske

bilproducenter og til positionering af et nyt bilmærke på det danske marked.

 

Skriv et svar