Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Spar millioner på bilparken

Kvalitet og leveringsdygtighed er vejen til succes

Autobutler.dk
17/04-2014 kl. 08:15

Virksomheder i alle størrelser kan spare store beløb på drift og vedligehold af deres bilpark med nyt, online flådekoncept.

I marts introducerede den uafhængige værkstedsportal, autobutler.dk, et nyt, unikt Fleet Management-koncept, der skal samle de bedste værksteder i hele landet på tværs af kæder, autoriserede forhandlernetværk, serviceværksteder og værksteder uden for kædesamarbejde.

I en bils levetid er typisk 8 ud af 10 værkstedsbesøg serviceopgaver eller reparationer forbundet hermed. Det er således tale om kendte opgaver, som på flere og flere biler automatisk adviseres elektronisk eller som minimum fremgår af køretøjets køre- eller servicebog.

”Serviceaftaler er en oplagt udbudt opgave i vores nye Fleet Management-koncept hvor man med fordel kan indhente tilbud på service over en længere periode i henhold til bilens serviceintervaller og således placere flere ordrer hos samme leverandør/værksted”, udtaler Fleet Manager hos autobutler.dk, Peter Rasmussen.

I Danmark findes omkring 420.000 varebiler og hertil hundredetusindvis af erhvervskøretøjer på hvide plader, som tilsammen ville kunne spare mere end en halv milliard kroner hvert eneste år ved blot et enkelt årligt værkstedsbesøg, såfremt bilparkens værkstedsopgaver blev sendt i udbud på en værkstedsportal. Autobutler har tidligere undersøgt, hvad den gennemsnitlige besparelse på en værkstedsopgave er, hvis man tager udgangspunkt i differencen mellem det valgte og det dyreste blandt de tre afgivne tilbud. Det viste sig, at den gennemsnitlige besparelse blandt de 140.000 formidlede værkstedsopgaver var 796 kr.

Kvalitet og leveringsdygtighed er vejen til succes

Autobutler Fleet vil alene tegne aftaler med et begrænset antal værksteder landet over, da der vil være høje adgangskrav for at sikre at både kvaliteten i det udførte arbejde og, at kundeoplevelsen på værkstedet i sin helhed bliver branchens bedste.

Derfor skal værksteder som ønsker at blive en del af autobutler.dk’s Fleet Management-koncept først og fremmest indfri de gældende tilslutningskrav men derudover også kunne forevise godkendte værkstedskontroller udført af en uvildig instans. Det i kombination med værkstedsportalens udviklede ratingsystem sikrer, at autobutler.dk har både kundens og branchens godkendelse af, at tingene er i orden.

Konceptet et bygget op omkring en markedsplatform, hvor de tilmeldte værksteder byder ind på det arbejde, som forespørges, hvorefter den ansvarlige for bilparken kan sammenligne de indkomne tilbud ud fra kriterier som pris, garantiforhold, kvalitet i arbejdet og de anvendte reservedele samt ratings og brugeranmeldelser fra kunder, som tidligere har benyttet et værksted/tilbud via autobutler.dk

”Målet med servicen er ganske enkelt at reducere danske virksomheders omkostning til drift og vedligeholdelse af deres vognpark, og samtidig skabe gennemsigtighed i, hvad man som virksomhed får for sine penge. Afhængigt af flådens størrelse kan der være millioner at spare over en årrække”, udtaler Fleet Manager i autobutler.dk, Peter Rasmussen.

Alt arbejde som udføres på autobutlerfleet.dk sker som udgangspunkt i henhold til fabrikkens forskrifter, således at evt. garanti på bilen opretholdes. I forening med den underliggende reparationsaftale, er det garanti for et professionelt og korrekt udført arbejde til den rigtige pris.

Skriv et svar