Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Nissan NP300 Navara: Nye standarder for pickups

Nissan NP300 Navara sætter nye standarder i pickup-segmentet ved at kombinere det bedste fra Nissans førende crossover-biler

Nissan Nordic Danmark
01/09-2015 kl. 10:10

– Nyt eksteriør og interiør, som er konstrueret til præstationer og komfort med crossover-inspireret raffinement

– Teknologier, der er nye for segmentet, og høje udstyrsniveauer inkl. Around View Monitor, NissanConnect og LED-forlygter

– Ny 2,3-liters dCi-motor leverer bedre præstationer, bedre brændstoføkonomi og færre emissioner

Imponerende anhængervægt og nyttelast

– Klassens bedste fabriksgaranti på 5 år eller 160.000 km


Den helt nye Nissan NP300 Navara sætter nye standarder i pickup-segmentet ved at kombinere det bedste fra Nissans førende crossover-biler med mere end 80 års erfaring med at designe og producere robuste pickup-modeller med gennemtænkte konstruktioner.

En af hjørnestenene i udviklingen af den nye model er, at komforten og raffinementet skulle forbedres, mens NP300 Navaras roste offroad-egenskaber, holdbarhed og lastkapacitet skulle bibeholdes. Den nye model er en komplet opdateret version af den tidligere generation – med et robust og hårdført karrosseri, som har masser af nye designmæssige funktioner, der yderligere forbedrer køreegenskaberne og de praktiske egenskaber. Og ved at anvende det samme Crossover-DNA, som danner baggrunden for fx den segmentførende Qashqai, X-Trail og Juke, tilfører den nye NP300 Navara et helt nyt niveau af personbilslignende raffinement, stil, komfort og kvalitet samt banebrydende teknologier til segmentet for pickup-biler.

Introduktionen af markedets første garanti på 5 år eller 160.000 km, som den nye NP300 Navara er omfattet af, vidner også om bilens kvalitet, og giver kunderne ekstra ro i sindet.

Køreoplevelse og køreegenskaber

  

Et af det vigtigste elementer i forbindelse med udviklingen af NP300 Navara var, at den skulle levere en køreoplevelse i stil med crossover-bilerne. For at opnå dette uden at gå på kompromis med bilens berømte offroad-egenskaber har Nissan konstrueret et helt nyt 5-leddet baghjulsophæng til Double Cab-modellen, hvilket forbedrer kørekomforten og køreegenskaberne markant, og som er 20 kg lettere end den tidligere konstruktion med bladfjedre.

King Cab-modellen har en stærkt opgraderet version af ophænget med bladfjedre, som var monteret på den tidligere generation af modellen. Den nye bladfjederkonstruktion vejer 7 kg mindre end den tidligere konstruktion, og samtidig får King Cab en forbedring på 3,1 % af baghjulenes tilkørselsvinkel samt reduceret vejstøj.

Teknologi

  

I tråd med Nissans nytænkende strategier kommer den nye NP300 Navara med en lang række nye bilteknologier. I et segment, hvor man traditionelt set har været længe om at integrere det seneste nye inden for komfort og sikkerhed, sætter den nye standarder for prismæssigt overkommelig bilteknologi. Around View Monitor og automatisk nødopbremsning (FEB) – to meget roste sikkerhedsfunktioner fra crossover-segmentet – er unikke i segmentet for pickup-biler, og giver kunderne mere avanceret teknologi, end man før har set i en pickup. Andre sikkerheds- og komfortfunktioner omfatter fartpilot, Hill Descent Control (HDC) og Hill Start Assist (HSA), der alle er specielt udviklet til at opfylde de specifikke behov hos ejere af NP300 Navara, samt nøglefri betjening, bakkamera og parkeringssensorer.  

Interiør

  

Det nydesignede interiør giver en førsteklasses køreoplevelse, og alle elementer i kabinen er blevet optimeret til at give både fører og passagerer den bedst mulige kvalitet, komfort, rummelighed og praktiske egenskaber.

Instrumentpanelet er blevet nydesignet fra bunden, og det har en skulpturel udformning, som giver ekstra plads i kabinen og en større følelse af åbenhed. Forsæderne med lændestøtte, der er konstrueret med teknologi med inspiration fra NASA, giver bedre ergonomi og forhindrer træthed.

Herudover er der 2-zoners klimaanlæg i både King Cab og Double Cab samt nyt ventilationssystem bagest i kabinen og en ny sædekonstruktion, som også gør passagerernes køreoplevelse mere komfortabel.

Udvendigt design

  

NP300 Navara er designet og konstrueret efter de særlige krav og præferencer, der ses hos de europæiske kunder. Og den produceres også i Europa. Både King Cab og Double Cab er konstrueret med en robust og sportslig stil med overflader, der giver bilen et dynamisk og dristigt look. Nissans V-motion-signaturkølergrill og boomerangformet LED-dagskørelys afslører tydeligt Nissan designet.

Motorer og gearkasse

  

NP300 Navaras nye 2,3-liters dCi-motor er op til 24 % mere effektiv end den tidligere motor, og den er klassens reneste og mest økonomiske. Den er tilgængelig med to forskellige ydelser – 160 hk og 190 hk. Og den stærkeste udgave introducerer for første gang dobbelt turboladning i segmentet, og den byder på usædvanligt lave driftsomkostninger og markant reducerede CO2-emissioner. 

Gode motorer skal have gode gearkasser, og også dét lever den nye NP300 Navara til fulde op til. Den nye model fås med enten to- eller firehjulstræk og enten en 6-trins manuel gearkasse eller en 7-trins automatisk gearkasse.

Den nye NP300 Navara er, som kunderne forventer det, ligeså egnet til offroad-kørsel som til kørsel på vej. Firehjulstræksystemet bygger på styrkerne fra den tidligere models system og leverer glimrende vejgreb i hårdt terræn.

Nyttelast og anhængervægt

  

Pickup-ejere har brug for arbejdsbil, og derfor er NP300 Navaras nyttelast og anhængervægt blevet øget. Med en nyttelast, som nu overstiger 1 ton for alle modeller, og en imponerende anhængervægt på 3.500 kg er den nye NP300 Navara klar til at håndtere selv de hårdeste og mest krævende arbejdsopgaver eller fritidsaktiviteter.

Selve ladet rummer yderligere Nissan nytænkende idéer i form af mærkets roste C-kanal-læssesystem. Med heavy duty-kanaler på bagsiden af kabinen og på ladsiderne har ejerne komplet fleksibilitet, når det drejer sig om fastgørelse af skrøbelig last. Spændebøjler kan forskydes langs den C-formede kanal, så derfor kan selv den mest usædvanligt udformede last nemt fastgøres.  

For at hjælpe ejerne med at få endnu mere med er ladet på den nye Double Cab 67 mm længere end på den tidligere model, og ladet er nu størst i klassen med en længde på 1.578 mm. Ladet på King Cab er 1.788 mm.

Ponz Pandikuthira, som er Director of Light Commercial Vehicles hos Nissan Europe, udtaler følgende: “Siden vi producerede vores første pickup i 1935, har over 14 millioner kunder i 180 lande stolet på Nissans pickup-modeller til at transportere deres familier, kollegaer og last – nogle gange under de allervanskeligste forhold. Nissans pickup-modeller har ofte været livsnerven i deres samfund og en højt værdsat partner for virksomheder og handlende. Nu er vi nået til 12. generation af bilen, og vi har brugt erfaringen og vores kunders feedback til at udvikle den nye NP300 Navara, som sætter nye standarder i segmentet, hvad angår præstationer, raffinement, komfort og driftsomkostninger”.

Den nye NP300 Navara er med flotte præstationer, sikkerhed, teknologi og komfort kombineret med effektive driftsomkostninger den ideelle partner til arbejde og fritid.

Den helt nye NP300 Navara får europæisk debut den 15. september i forbindelse med biludstillingen i Frankfurt, hvor der vil komme yderligere oplysninger. De endelige specifikationer og priser vil variere fra land til land og offentliggøres, når vi nærmer os lanceringen.

Skriv et svar