Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

MINI Roadster

Spontan, åben og uimodståelig

Mini
03/02-2012 kl. 15:00

Alle MINI modeller har masser af køreglæde på listen over standardudstyr, og med den følger evnen til at kalde et smil frem hos alle, der tager plads i førersædet. Nu kan du nyde den sprudlende fornemmelse i en MINI designet til to personer, og du vælger selv, om der skal være højt eller uendeligt højt til loftet. MINI Roadster er den sjette model fra det britiske luksusbilmærke og den første tosæders cabriolet i mærkets historie. Der er tale om en fortolkning af den kompakte roadster, som kun MINI kan stå bag, og den vil med garanti skabe furore i kompaktklassen. Stærke motorer og avanceret undervognsteknologi med modelspecifik opbygning sikrer, at den karakteristiske gokart-køreoplevelse, som enhver MINI er eksponent for, altid er til stede. 

MINI Roadsters klassiske kalechetag, som kan åbnes og lukkes i en håndevending, garanterer masser af open-air-køreglæde, som du kan nyde hele året rundt. Passagerernes sikkerhed i MINI Roadster sikres med to faste styrtbøjler bag sæderne som en integreret del af den optimerede karrosserikonstruktion. Kalechekonstruktionen er udviklet på en sådan måde, at det ikke påvirker bagagerummets volumen på 240 liter, om taget er oppe eller nede. Den brede gennemlæsnings-åbning, som giver adgang til bagagerummet fra forsæderne, er en anden gennemtænkt detalje. 

Design: Klassiske roadsterlinjer møder MINI signaturdesign. 

Designerne har formået at overføre MINI’s signaturdesign til en bil med klassiske roadsterformer og dermed skabt en åben tosæders bil med unik og uimodståelig charme. Selv med kalechen oppe har MINI Roadster en elegant profil med et flydende formsprog, hvor især overgangen fra kaleche til bagende fremhæver modellens karakteristiske tredelte design. De mange unikke MINI designdetaljer er med til at give den nye model en stærk mærkeidentitet. 

Motorer: Imponerende styrke, eksemplarisk økonomi. 

MINI Roadster lanceres i fire motorvarianter, både benzin og diesel, som alle har det til fælles, at de er både stærke og økonomiske. Modelprogrammet omfatter MINI Cooper Roadster (122 hk/90 kW), MINI Cooper SD Roadster (143 hk/105 kW) og MINI Cooper S Roadster (184 hk/135 kW) foruden topmodellen MINI John Cooper Works Roadster med 211 hk/155 kW. 

Undervogn: Smidighed og præcision baner vejen for køreglæde. 

Ved at forene stærke motorer og forhjulstræk, der er kendetegnende for mærket MINI, med klassens suverænt bedste undervognsteknologi, trimmet specielt til MINI Roadster, opnår den nye model de køreegenskaber og den køreglæde, der er mærkets specialitet. Elektrisk servostyring med hastighedsafhængig servovirkning og Dynamic Stability Control (DSC) er standardudstyr i alle modeller, mens Dynamic Traction Control (DTC) med elektronisk differentialespærre (EDLC) er standard på MINI John Cooper Works Roadster og et muligt tilvalg på de øvrige modeller. DTC-systemet giver bilen endnu bedre vejgreb på fedtede veje og mulighed for for alvor at udforske bilens sporty køreegenskaber ved dynamisk kørsel gennem svingene. 

Optimeret vægtbalance og aerodynamiske egenskaber. 

Karrosseriets høje torsionsstivhed (takket være anvendelsen af særligt afstivende konstruktions-elementer) og bilens lave tyngdepunkt giver MINI Roadster mere smidige styreegenskaber, samtidig med at det forhøjer sikkerheden. Frontairbags og hoved/brystairbags yder sammen med den ekstremt stive forruderamme og faste styrtbøjler i poleret rustfrit stål vigtige bidrag til passagerbeskyttelsen. En aktiv bagspoiler kører automatisk op, når speedometernålen passerer 80 km/t, og medvirker til at forbedre MINI Roadsters aerodynamiske balance. Bagspoileren kan også betjenes manuelt.

Masser af kvalitetsudstyr som standard med rig mulighed for yderligere individualisering. 

MINI Roadster cementerer sin status som luksusbil med en lang liste over standardudstyr i den kendte MINI kvalitet, fx klimaanlæg (MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster, MINI John Cooper Works Roadster), Always Open Timer, som viser antal timer med kalechen nede, elsidespejle, Park Distance Control, højdejusterbare sæder og et lydanlæg med en mp3-kompatibel cd-afspiller og AUX-indgang. Det er derudover muligt at sætte et personligt præg på bilen med ekstraudstyr som adaptive xenonforlygter, sorte forlygteindsatser og komfortadgang. Via det avancerede MINI Connected-program kan du i MINI Roadster desuden anvende en række moderne infotainment- og kommunikationsudstyr. 

Made in England: MINI Roadster bygges på MINI’s fabrik i Oxford. 

MINI Roadster er i vidt omfang et produkt af sine britiske rødder, og den bliver produceret i Storbritannien side om side med modellerne MINI, MINI Clubman, MINI Cabriolet og MINI Coupé. Udvidelsen af modelfamilien med en lille ny understreger igen vigtigheden af samlefabrikken uden for Oxford, karrosserifabrikken i Swindon og motorfabrikken i Hams Hall. MINI er allerede i dag Storbritanniens tredjestørste bilproducent, og BMW Group vil investere ca. 500 mio. britiske pund i løbende udvidelse og modernisering af koncernens produktionsanlæg i Storbritannien frem til 2014. 

Modeloversigt:

MINI John Cooper Works Roadster 

4-cylindret benzinmotor med MINI TwinPower Turbo-teknologi samt en lang række teknologiske detaljer med direkte linje til motorsport. 

Slagvolumen: 1.598 cm3. 

Ydelse: 211 hk (155 kW) ved 6.000 omdr./min. 

Maks. drejningsmoment: 260 Nm fra 1.850 til 5.600 omdr./min. (280 Nm med Overboost fra 2.000 til 5.100 omdr./min.). 

Acceleration 0-100 km/t: 6,5 sekunder.Tophastighed: 237 km/t. 

Brændstofforbrug ved blandet kørsel i EU-miks: 13,7 km/liter, CO2-udledning: 169 g/km. 

MINI Cooper S Roadster 

4-cylindret benzinmotor med MINI TwinPower Turbo-teknologi. 

Slagvolumen: 1.598 cm3.

Ydelse: 184 hk (135 kW) ved 5.500 omdr./min. 

Maks. drejningsmoment: 240 Nm fra 1.600 til 5.000 omdr./min. (260 Nm med Overboost fra 1.730 til 4.500 omdr./min.). 

Acceleration 0-100 km/t: 7,0 sekunder. Tophastighed: 227 km/t. 

Brændstofforbrug ved blandet kørsel i EU-miks: 16,7 km/liter, CO2-udledning: 139 g/km. 

MINI Cooper Roadster 

4-cylindret benzinmotor med fuldt variabel ventilstyring baseret på BMW Groups VALVETRONIC-teknologi. 

Slagvolumen: 1.598 cm3.

Ydelse: 122 hk (90 kW) ved 6.000 omdr./min. 

Maks. drejningsmoment: 160 Nm ved 4.250 omdr./min. 

Acceleration 0-100 km/t: 9,2 sekunder. Tophastighed: 199 km/t. 

Brændstofforbrug ved blandet kørsel i EU-miks: 17,5 km/liter, CO2-udledning: 133 g/km. 

MINI Cooper SD Roadster 

4-cylindret turbodieselmotor med MINI TwinPower Turbo-teknologi. 

Slagvolumen: 1.995 cm3

Ydelse: 143 hk (105 kW) ved 4.000 omdr./min. 

Maks. drejningsmoment: 305 Nm fra 1.750 til 2.700 omdr./min. 

Acceleration 0-100 km/t: 8,1 sekunder. Tophastighed: 212 km/t. 

Brændstofforbrug ved blandet kørsel i EU-miks: 22,2 km/liter, CO2-udledning: 118 g/km. 

Udvendige mål: 

Længde: 3.734 mm (MINI Cooper Roadster: 3.728 mm, MINI John Cooper Works Roadster: 3.758 mm). Bredde: 1.683 mm. Højde: 1.390 mm (MINI Cooper Roadster: 1.384 mm, MINI John Cooper Works Roadster: 1.391 mm). Akselafstand: 2.467 mm. 

Skriv et svar