Honda Civic 1.6 i-DTEC diesel - Premiere i Danmark
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Honda Civic 1.6 i-DTEC diesel

Premiere hos landets forhandlere den 2. & 3. marts.
Honda
25/02-2013 kl. 09:30

Kom til danmarkspremiere hos landets 23 Honda forhandlere og oplev den nye Civic diesel, der kombinerer høj ydelse (120 hk) med et lavt forbrug på kun 27,8 km/l

Eksklusivt introtilbud:
Vælger du Civic i en Comfort eller Sport udgave får du eftermonteret originalt navigation/multimedieanlæg uden merpris!

Designet til Europa:
1.6 liters i-DTEC diesel motoren er den nyeste tilføjelse til vores Civic line-up. Hermed får man nu en kombination af praktiske løsninger og rummeligt interiør i Civic’en sammen med den første motor til Europa fra Honda’s nye Earthdreams Technology serie. Den nye 1.6 liters diesel motor kombinerer konkurrence dygtig performance (120Hk) og 300Nm med en Co2 udledning på kun 94 g/km (27,8km/l) som giver en imponerende balance mellem brændstoføkonomi og ydeevne.

Den 9. generation af Civic blev lanceret i foråret 2012, og tilbyder en mere raffineret, effecient og mere dynamsik Civic end nogensinde før. Stigende brændstofpriser i Europa kombineret med strengere udledningskrav, har fået Honda til at introducere Earthdreams Technology, en ny generation af drivliner, der realiserer avancerede præstationer med lavt forbrug/udledning, til overkommelige priser.

Trenden for diesel motorer er voksende i Europa og repræsenterer nu 58% af segmentet, samtidig repræsenterer de motorer som udleder mindre end 120 g/km 45% af segmentet. Den nye Civic 1,6 i-DTEC adresserer begge af disse trends med en Co2 udledning på kun 94 g/km.

Bygget i Europa:
Honda’s europæiske produktion af Civic og CR-V finder sted i Swindon, UK. Her vil den nye 1,6 i-DTEC motor også blive produceret, med en kapacitet på op til 500 diesel motorer om dagen. Med et 2 holds skift svarer det til 1 motor for hver 138 sekunder. Den eksisterende 2.2 i-DTEC og den nye 1.6 i-DTEC vil begge blive produceret på samme linie. 1.6 liters diesel motoren vil også blive tilføjet CR-V line-up’et senere i 2013, og Earthdreams Technology filosofien vil blive tilført alle Honda’s fremtidige drivlinier.

Honda diesel motor historie:

2003: 2.2 i-CTDi motor introduceret
• Aluminiums cylinder blok
• ‘Engine of the Year 2005’ kåret for at være brændstofbesparende og støjsvag.
• Solgt til Accord 2003, FR-V, CR-V, og Civic

2006: Civic 2.2-liters i-CTDi benchmark i C segmentet for enestående præsentationer.
• Første C-segment diesel model der brugte mindre end 9 sekunder til at nå 100 km/t fra stående start.

2006: 2.2-liters i-DTEC motor introduceret
• Ny renere diesel med NOX katalysator.
• 150 Hk ved 4000 o/min
• 350 Nm ved 2000 o/min
• Solgt til Accord, CR-V, og Civic (2012 modellen)
• 180hk introduceret i Type S Accord
• Euro5

2013: Civic 1.6-liters i-DTEC introduceret
• Civic 1.6-liter i-DTEC sætter nye benchmark standarder i sit segment
• 120 Hk ved 4000 o/min
• 300 Nm ved 2000 o/min
• 94 g/km CO2
• 27,8 km/l

Motor:
Hondas aluminiums topstykke i kombination med en motorblok med ”åbent dæk” konfiguration. Resultatet er den letteste diesel motor i sin klasse, som vejer 47 kg mindre end Honda’s 2.2 liters i-DTEC motor.
Tykkelse af cylinder væggene er reduceret fra 9 mm som ved 2.2 literes motoren til 8 mm på den nye 1,6 liters motor. Dette er en exceptionel forbedring for en diesel motor, samtidig er stemplerne lettet og med mindre friktion.
Reduceret mekanisk friktion:
Alle roterende dele er blevet optimeret for at reducere friktion. Ved 1500 omdrejninger har 1,6 liters i-DTEC motoren ca 40% mindre friktion end 2.2 liters motoren. Det påvirker ikke kun udledningen og forbruget men hjælper også på motor responsen, hvilket gør bilen mere underholdende at køre. Friktionen er nu på et niveau som er tilsvarende en benzin motor, hvilket er en bemærkelsesværdig milepæl.
Turboladeren kan maksimalt levere 1,5 bar.
Indsprøjtningssystemet er Bosch solenoid ventil typen, og er i stand til at levere et tryk på op til 1800 bar.

Transmission:
6 trins manuel gearkasse
7 kg lettere end gearkassen på en 2.2 liters i-DTEC.

Priser:        
                          S                   Comfort           Sport           Lifestyle           Executive
1.4 i-VTEC      199.000      229.000           239.000
1.8 i-VTEC      219.000      249.000           259.000       299.000           339.000
1.6 i-DTEC      239.000      269.000           279.000       319.000
2.2 i-DTEC     299.000                                                      379.000            419.000

Ekstra for automatgear: 20.000 (kun 1.8 i-VTEC)

Tilvalg til Lifestyle:
HDD Navigationssystem: kr. 30.000,-
Tilvalg til Executive:
HDD Navigationssystem: kr. 30.000,-
HDD Navigationssystem og udvidet sikkerhedspakke ADAS: kr. 70.000,-

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start