Ford - Vinder 'Årets bedste pressemeddelelse 2014'
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ford vinder

'Årets bedste pressemeddelelse 2014'
29/01-2015 kl. 08:15

Det var tre gode pressemeddelelser fra henholdsvis Ford, Nationalmuseet og PriceRunner.dk, der kæmpede i finalen om at blive den bedste danske pressemeddelelse udsendt i 2014, men kun en kunne løbe, eller skulle man sige køre, med sejren. En netop overstået online afstemning har nemlig kåret pressemeddelelsen ‘Har du taget en “selfie” bag rattet?’ udsendt af Ford som den bedste fra 2014.

Fords pressemeddelelse “Har du taget en “selfie” bag rattet?” blev udsendt den 29. september 2014 og handlede om unge europæiske bilisters trang til at fiske mobilen frem bag rattet og tage en selfie.

Ifølge Ford kan en selfie distrahere en bilist i 14 sekunder, mens et tjek på sociale medier kan koste helt op til 20 sekunder. Det svarer til, at en bil, der kører 100 km/t, når at køre 560 meter – eller fem fodboldbaner.

– Jeg er rigtig glad og stolt over, at så mange mennesker har vist interesse for vores pressemeddelelse. Nyhedsopdateringer på Fords pressecenter har høj prioritet, og vores mål er at tilbyde medierne idéer til historier med lidt skæve vinkler, iøjnefaldende illustrationer, der bunder i relevant information og – specielt i dette tilfælde med Selfie-historien – aktuelle undersøgelser. At modtage prisen for Årets bedste pressemeddelelse er en skøn anerkendelse, og på det personlige plan supermotiverende for at fortsætte det gode pressearbejde i fremtiden, siger en smilende Lene Dahlquist, Communication & Public Affairs manager fra Ford Danmark.

Læs Årets bedste pressemeddelelse 2014 “Har du taget en “selfie” bag rattet?”

De to øvrige pressemeddelelser fra henholdsvis PriceRunner.dk og Nationalmuseet handlede om danskernes måde at optage video med deres mobiltelefoner samt en udstilling om danskernes forhold til sex fra år 1660 til i dag.

– Mange af de indsendte pressemeddelelser er fine eksempler på, at de spændende historier sjældent opstår af sig selv ude i virksomhederne. Der skal arbejdes hårdt og kreativt for at skabe de gode historier, der både appellerer til virksomhedernes målgrupper, og som falder inden for de områder, hvor virksomhederne gerne vil have deres stemmer hørt. Det indhold, vi har modtaget, er meget imponerende og viser, at pressemeddelelsen bestemt ikke er ved at uddø – den har bare udviklet sig, siger marketingansvarlig fra Mynewsdesk Danmark, Magnus Snoer.

Nomineret til Årets Newsroom 2014
I december måned blev Ford også nominerede, som en af tre virksomheder med det bedste pressecenter i kategorien “Mellemstore virksomheder”. Her gik Årets Newsroom 2014 til Nationalmuseet. Hos Ford er vi stolte af, at være blandt top 3 med vores pressecenter.

– Både vinderne og de nominerede er skoleeksempler på, hvordan man skaber godt, kontinuerligt indhold, og vi anbefaler alle, der arbejder med kommunikation, til at lade sig inspirere af virksomhedernes Newsrooms slutter Magnus Snoer.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start