Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Camp Let bruger sociale medier

Unge hjælper Camp-let ud på nye medieplatforme

Camp Let
29/12-2012 kl. 19:09

Innovationsklassen fra Jels Skole har så meget flair for apps til smartphones, at Camp-let A/S har bedt dem om gode ideer til, hvordan teltvognsfabrikken skal præsentere sig på de ”nye” medier.

Køb en Camp-let her.

En Camp-let er som skræddersyet til unge familier, og derfor er den sønderjyske teltvognsfabrik konstant på udkig efter gode ideer til, hvordan virksomheden i fremtiden også skal præsentere sine produkter gennem sociale medier og smartphones. 

Fabrikken har nu fået hjælp fra en helt uventet kant, nemlig 26 elever i alderen 13 til 16 år fra Innovationsklassen på Jels Skole. Eleverne har i forvejen opfundet en app for mountainbike-cykelryttere, hvor rytterne selv bliver figurer i et computerspil, så de via telefonens gps kan følge deres egen tur med både hastigheder og stigninger i terrænet på smartphonen, når de suser gennem skoven. Ideen og app’en var så velgennemtænkt, at klassen vandt kommunemesterskabet i Vejen Kommune i opfinderkonkurrencen Edison og således kvalificerede sig til DM.

– Min kollega, Morten Dahlhus, og jeg er imponerede over elevernes engagement og opfindsomhed, og da jeg jo har kontakt til Camp-let i forvejen, var det oplagt med et besøg på virksomheden og en snak om app’s og de muligheder, der er på iPhones og smartphones, siger lærer på Jels Skole, Anne Margrethe Nissen. 

Hun tilføjer, at Jels Skole har meget fokus på at samarbejde med virksomheder og personer udenfor skolen for på den måde at bygge bro mellem den daglige undervisning og erhvervslivet.

Skolen har fem forskellige linjehold til eleverne i 7-9. årgang.  Med i alt cirka 130 elever i overbygningsklasserne, har skolen oplevet en stigning i elevtallet på disse årgange, siden linjefagene blev indført. Det vil sige, at elever fra andre skoler nu også søger til Jels for at få blive undervist i idræt, sprog og kultur, arkitektur, miljø og klima samt innovation, som er linjefagene i dette skoleår.

– Vi har innovation på skemaet hver tirsdag, og da Camp-let gerne ville sponsorere en bus fra Jels til Arnum, var det oplagt at flytte en dags undervisning ned på fabrikken. Mange af eleverne vidste godt, hvad en Camp-let er. Men de havde ikke lige tænkt over, at Camp-let bliver fremstillet blot cirka 20 kilometer fra, hvor de bor, siger Anne Margrethe Nissen.

Under rundvisningen vakte det også elevernes forundring, at man ikke bare kan ændre på et produkt fra den ene dag til den anden, men at der faktisk kræves rigtig meget research og tålmodighed, fra en ide tager form til produktionen ændres og produktet kan markedsføres og sælges.

Eleverne fik således et godt indblik i, hvordan man arbejder i en dansk produktionsvirksomhed, og samtidig var Camp-let’s direktør, Hans Jørn Nissen, meget imponeret over elevernes mange ideer til, hvordan Camp-let i fremtiden skal præsentere sig over for den moderne forbruger på hans eller hendes iPhone eller smartphone.

Skriv et svar