Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

BMW X1 i ny og forbedret udgave

Der er allerede solgt over 275.000 eksemplarer af den nye BMW X1 på verdensplan

BMW
04/05-2012 kl. 12:15

Nu fortsætter succeshistorien med en omfattende videreudvikling af bilen med specialudviklede karrosseridetaljer, forbedret kabine, avanceret køreteknologi og innovativt udstyr.

Udvalgte designelementer medvirker til at understrege bilens særlige karakter, som er defineret ved kraftoverskud, elegance og fleksibilitet: Den modificerede forkofanger med større lakflader understreger slægtskabet med de øvrige BMW X modeller. Dertil kommer et nyt forlygtedesign med diodeeffektlygter og diodelysringe som kørelys kombineret med xenonforlygter (ekstraudstyr), nye tågelygtekranse, en smallere plaststribe nederst på karrosseriet, sidespejle med indbygget blinklys, større lakflader, et mere markant bundskjold bagest samt nye karrosseri-farver og letmetalfælge.

Kabinen er blevet endnu mere luksuspræget takket være en nydesignet, mere førerorienteret midterkonsol, lækre overflader og betjeningselementer samt nye interiørlister af høj kvalitet. Et nydesignet sportslæderrat fås som ekstraudstyr.

For første gang er der mulighed for at vælge mellem forskellige BMW designlinjer til en BMW X-model, hvilket gør det muligt at sætte sit personlige præg på bilen via designelementer og udstyr, som giver den et endnu mere eksklusivt look. BMW xLine understreger den nye BMW X1's robusthed og fleksibilitet, mens BMW Sport Line sætter ekstra fokus på modellens sportslige og dynamiske stil. Der kan ligeledes som ekstraudstyr vælges en M sportspakke.

Udvalget af motorer er blevet større i form af flere varianter med BMW TwinPower Turbo-teknologi, og motorydelsen strækker sig lige fra BMW X1 sDrive16d med 116 hk (85 kW) til BMW X1 xDrive28i med 245 hk (180 kW). Dieselmodellernes flagskib er BMW X1 xDrive25d med 218 hk (160 kW), og både BMW X1 sDrive20d (med baghjulstræk) og BMW X1

xDrive20d (med firehjulstræk) har fået højere ydelse. Dertil kommer en ny manuel gearkasse samt en 8-trins-automatgearkasse.

Omfattende integration af BMW EfficientDynamics-teknologi: Automatisk start/stop-funktion til modeller med manuel gearkasse eller 8-trins-automatgearkasse, ECO PRO-funktion, system til genvinding af bremseenergi, elektrisk servostyring, gearskiftindikator og klimakompressor med mulighed for frakobling. BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition, som er verdens mest økonomiske luksusbil i denne klasse, byder nu på yderligere optimeret balance mellem ydelse og brændstofforbrug, og flere af de øvrige motorvarianter udmærker sig også ved væsentligt reduceret brændstofforbrug.

BMW's intelligente firehjulstræk, xDrive, er standardudstyr sammen med to af motorvarianterne og ekstraudstyr – som et alternativ til BMW's klassiske baghjulstræk – til fire andre varianter. Den elektronisk styrede, variable kraftfordeling er gjort endnu mere effektiv og sikrer et optimalt vejgreb samt fremragende retningsstabilitet og køredynamik i sving.

Undervognsteknologi i topklasse med dobbeltledsfjederbensforaksel eller dobbeltledsforaksel med trykstang samt multiledsbagaksel. DSC (Dynamic Stability Control) med DTC (Dynamic Traction Control) er standardudstyr, mens Performance Control og hastighedsafhængig servostyring kan fås som ekstraudstyr.

BMW X1 har en rummelig og fleksibel kabine med tre bekvemme bagsædepladser. Splitbagsæde med 40/20/40-tredeling og mulighed for individuel indstilling i ti trin i en vinkel fra 1° til 31°. Bagagerumspladsen er 420 liter med bagsæderyglænet i normal stilling, 360 liter med ryglænet i komfortstilling (31°), 480 liter med ryglænet i transportstilling (1°) og hele 1.350 liter, når ryglænet er helt nedfældet.

Den brede vifte af standardudstyr omfatter klimaanlæg, opvarmede elsidespejle, tågelygter, bilcomputer samt lydanlæg med cd-afspiller, AUX-indgang og fem højttalere. Ekstraudstyret omfatter navigationssystemet Professional med harddisk og iDrive-system, Harman Kardon-surround sound-system, komfortadgang, klimaautomatik, panoramasoltag, bakspejl og sidespejle med automatisk nedblænding, elindstillelige sæder, regnsensor, varme i rattet og anhængertræk.

Ligeledes fås et stort udvalg af assistentsystemer og mobilitetstjenester fra BMW ConnectedDrive som ekstraudstyr: Fjernlysassistent, adaptive forlygter, bakkamera, fartpilot med bremsefunktion, internetadgang, udvidet integration af smartphones og musikafspillere, trafikopdateringer i realtid samt netradio-, Facebook- og Twitter-apps fra BMW.

Den nye BMW X1 kan leveres i juli måned 2012.

Modelvarianter:

BMW X1 xDrive28i: BMW TwinPower Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS. Slagvolumen: 1.997 cm3. Ydelse: 245 hk (180 kW) ved 5.000-6.500 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 350 Nm ved 1.250-4.800 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 6,1 (med automatgear: 6,5) sekunder.
Tophastighed: 240 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 12,8-13,0 (13,7-13,9) km/liter
. CO2-udledning: 179-182 (168-171) g/km.
Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 xDrive20i: 4-cylindret benzinrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS.
Slagvolumen: 1.997 cm3. Ydelse: 184 hk (135 kW) ved 5.000-6.250 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 270 Nm ved 1.250-4.500 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 7,8 (med automatgear: 7,9) sekunder. Tophastighed: 215 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 13,0-13,3 (13,7-14,1) km/liter. CO2-udledning: 176 (167) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive20i: 4-cylindret benzinrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS.
Slagvolumen: 1.997 cm3. Ydelse: 184 hk (135 kW) ved 5.000- 6.250 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 270 Nm ved 1.250-4.500 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 7,4 (med automatgear: 7,7) sekunder.
Tophastighed: 220 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 14,1-14,5 (14,7-14,9) km/liter.
CO2-udledning: 162 (157) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive18i: 4-cylindret benzinrækkemotor med variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS.
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 150 hk (110 kW) ved 6.400 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 200 Nm ved 3.600 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 9,7 (med automatgear: 10,4) sekunder.
Tophastighed: 202 (200) km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 12,7-13,0 km/liter.
CO2-udledning: 180 (185) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 xDrive25d: 4-cylindret dieselrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med to turboladere (Variable Twin Turbo) og direkte common rail-indsprøjtning med piezo-indsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 2.000 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 218 hk (160 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 450 Nm ved 1.500-2.500 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 6,8 sekunder.
Tophastighed: 230 km/t (med automatgear: 228 km/t).
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 16,9-18,2 km/liter.
CO2-udledning: 154 (145) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 xDrive20d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.800 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 184 hk (135 kW) ved 4.000 omdr./min
. Maks. drejningsmoment: 380 Nm ved 1.750-2.750 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 8,1 sekunder.
Tophastighed: 215 km/t (med automatgear: 213 km/t).
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 18,2-18,5 km/liter.
CO2-udledning: 145 (143) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive20d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.800 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 184 hk (135 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 380 Nm ved 1.750-2.750 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 7,8 (med automatgear: 7,9) sekunder.
Tophastighed: 220 (218) km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 20,0-20,4 km/liter.
CO2-udledning: 129 (132) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.800 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 163 hk (120 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 380 Nm ved 1.750-2.750 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 8,3 sekunder.
Tophastighed: 215 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 22,2 km/liter.
CO2-udledning: 119 g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 xDrive18d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 143 hk (105 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 320 Nm ved 1.750-2.750 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 9,9 (med automatgear: 10,1) sekunder.
Tophastighed: 195 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 18,2-18,5 km/liter.
CO2-udledning: 144 (143) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive18d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 143 hk (105 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 320 Nm ved 1.750-2.750 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 9,6 (med automatgear: 9,9) sekunder.
Tophastighed: 202 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 20,0-20,4 km/liter.
CO2-udledning: 128 (132) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW X1 sDrive16d: 4-cylindret dieselrækkemotor med teknologipakken BMW TwinPower Turbo, der består af en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 116 hk (85 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 260 Nm ved 1.750-3.000 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 11,5 sekunder.
Tophastighed: 190 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 20,4 km/liter. CO2-udledning: 128 g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

Skriv et svar