Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

BMW er verdens mest værdifulde bilmærke

Det er resultatet af den netop offentliggjorte BrandZ Top 100 liste.

BMW
29/05-2012 kl. 16:45

BMW har overhalet Toyota som verdens mest værdifulde bilmærke, viser den årlige ranking-liste fra BrandZ Top 100.

Ifølge Peter Walshe, Millward Brown global brand director, har BMW været i stand til effektivt at kommunikere, hvad der gør firmaet forskelligt fra sine konkurrenter samtidig med, at budskabet er bakket op af et ”meget anstændigt produkt”.

BMW var også det mest værdifulde brand i 2010, mens Toyota havde tronen fra 2006 til 2009 ligesom sidste år.

BMW Danmarks administrerende direktør, André Janssen-Timmen, udtaler: ”Vi er meget stolte af resultatet, hvilket hænger godt sammen med årets resultat i AutoIndex, hvor BMW af kunderne er vurderet som det bedste danske bilmærke. Vi har fokuseret på at kombinere køreglæde med økonomi, og det har vist sig at være efterspurgt af kunderne. Samtidig er BMW for syvende år i træk kåret som verdens meste bæredygtige bilproducent af Dow Jones Sustainability Index. Vi vil selvfølgelig gøre alt for at bibeholde disse fine positioner”. Hele resultatlisten kan ses på www.brandz.com

Skriv et svar