Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Accelerator for syddanske campingpladser

En række syddanske campingpladser er de første til at gennemføre acceleratorprogrammet CampVækst

CampVækst
25/04-2017 kl. 00:00

Syddanske campingpladser tog første skridt i realiseringen af deres forretningsideer, da første workshop i CampVækst løb af stablen, den 5. april 2017. Forløbet skal styrke campingpladsernes vækstmuligheder og gøre dem til lokale vækstmotorer.

En række syddanske campingpladser er de første til at gennemføre acceleratorprogrammet CampVækst, og den 5. april 2017 blev den første workshop afholdt. Her fik campingpladserne udfordret og kvalificeret deres forståelse af både virksomhed, kunder og produkter.

Forløbet har til formål at styrke campingpladsen der, hvor den enkelte campingplads har bedst mulighed for at få del i væksten i kyst- og naturturismen – hvad enten det er etablering af nye faciliteter, tiltrækning af nye målgrupper eller styrket samarbejde med offentlige myndigheder.

Dansk Kyst- og Naturturisme har igangsat forløbet, men CampVækst er blevet en realitet i tæt samarbejde med Destination Sønderjylland og Destination Fyn Klyngen, der ser et stort potentiale i de syddanske campingpladser.

”Dansk turisme er ved at komme tilbage på sporet, og vi tror på, at den positive udvikling kan fortsætte, såfremt vi kan fastholde det markedstryk, der efterhånden er opbygget. Mens kapacitetsudnyttelsen på feriehuse er ved at nå sit maksimum, er der stadig uudnyttet kapacitet rundt omkring på landets campingpladser. Derfor er det på høje tid, at der bliver kigget på campingbranchen som et område, hvor der er mulighed for at skabe yderligere vækst,” siger direktør for Destination Sønderjylland Karsten Justesen, hvis campingerhverv udgør størstedelen af holdet.

Thomas Kastrup, forretningschef for Destination Fyn Klyngen, en del af Udvikling Fyn, stemmer i:

”Med CampVækst håber vi at kunne sætte behovet for forretningsudvikling på dagsordenen inden for et erhverv, hvor dette ikke har haft topprioritet hidtil. I første omgang ved at understøtte konkrete, investeringsparate campingpladser i en strategisk og professionel udvikling og efterfølgende bruge deres erfaringer som grundlag for forretningsudvikling hos forhåbentlig endnu flere af de fynske campingpladser.”

Forløbet består af tre heldagsworkshops og syv timers individuel rådgivning henover et halvt år. Dansk Kyst- og Naturturisme håber at kunne igangsætte forløbet flere steder i landet til efteråret 2017.

Skriv et svar