Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Køb en racerbane

Billig racerbane sælges

Tommy Rønn
23/08-2011 kl. 21:15

En af Harley-Davidson´s testbaner er udbudt til salg. Ca. 40 millioner er alt dette store testanlæg koster, men så bliver man også ejer af både racerbane og dragstrip.

Dragstrippen er godt 3,2 km lang, og selve racerbanen ca. 2,4 km lang. Altså længde som hhv. en landingsbane og den store udgave af FDM Jyllandsringen. Totalt, inklusive alle mellemveje og andre testmuligheder, er der små 10 km asfalt.

Det udbudte baneanlæg er belliggende i Everglades Florida, kun få meter fra alligatorfyldt vand. Dermed er der også mulighed for spændende svømmeture, hvis racerturene ikke har været vilde nok.

Et satelit-billede kan ses her.

0 personer snakker om “Køb en racerbane

  1. Det er da lige mig!
    De 40 mille er måske ikke, men ellers passer resten på en prik! Og hvad har man banker for?

  2. Hørt Hørt, det er sgu nok derfor skidtet er sat til salg, HD har simpelt hen givet op.

  3. Har i besservizzere prøvet en nyere H-D??? ;-). Indrømmet, de er ikke skabt til sportslig svingkørsel, som så mange af anden etnisk herkomst heller ikke er. Min Sportster kører dog betydeligt bedre i sving en min tidligere irriterende vibrerende Suzuki Marauder. Jeg har prøvet en af de store touring maskiner for to år siden, den kører faktisk forbavsende godt i sving, størrelsen taget i betragtning.

  4. Jow jow da, har skam kørt på mange moderne Harley'er og de kører da absolut fint.
    Oceaner over hvad de tidligere har præsteret, meeen sammenlignet med en moderne japaner – hvad vi ikke skal, der er tale om 2 forskellige transportbehov – så er vi altså stadig i stenalderen!

  5. Hvis der sammenlignes med sports/sports tourer vinder alt andet, men så er grundlaget egentlig ikke retfærdig. Sammenlignes med ligesindede (cruisere), er der ikke den store forskel, i flere test er der så små forskelle, at der stort set er lige løb, endda med fordel til H-D på mange punkter.

  6. Ja prisen er der ingen tvivl om gør en stor forskel, selv i USA er H-D dyre, teknisk er forskellene nok ikke så store mere.
    Dog må jeg lige nævne at Kawa's VN 900 prismæssigt spiller næsten lige op med 883 Sportster (kr. 5000,- på 2 modeller) den sidste samme pris, teknikken har jeg ingen erfaring med/kendskab til på Kawa'en.
    Jeg vil til hver en tid foretrække min 1200 Sportster frem for min tidligere VZ 800 Marauder, langturskomforten oplever jeg bedre på Sportsteren (har kørt DK – Østrig på begge med noglenlunde samme dagsmarcher), og jeg har aldrig haft sovende fingre og snurrende fødder/tæer på den, det var mere reglen end undtagelsen på Marauderen efter ca. 150 km i sadlen, teknisk har H-D'en også vist sig mere stabil. Nu går der vist også "religion" i det :-)), nogen er til moderen andre til datteren, og såån må det være.

Skriv et svar