Honda succes med både biler og motorcykler - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Honda succes med både biler og motorcykler

Honda i Danmark har succes med deres nye modeller (Pressemedd.)
Tommy Rønn
03/07-2009 kl. 14:59

Honda Jazz er af Motorjournalisternes Klub Danmark kåret til “Årets Bil i Danmark 2009”, og Honda CB 1000RA er af den danske motorcykelpresse kåret som “Årets Motorcykel i Danmark 2009”. Det er første gang nogensinde, at et mærke modtager begge titler.

Da Honda Jazz blev kåret som “Årets bil i Danmark 2009”, var det blandt andet på grund af den gode plads og store fleksibilitet, hvor især bagsædepladsen imponerer de fleste. Samtidig har Honda Jazz et bagsæde, der både kan klappes op, således der er plads til en cykel, og lægges ned, så man har en helt flad bund i bilen fra bagklappen og hen til forsæderne. Bagdørene har en 80 graders åbningsvinkel, der gør indstigning og indlæsning let og bekvem. Denne fleksibilitet og anvendelighed kombineret med god brændstoføkonomi og fornuftig pris gjorde Honda Jazz til en vinder.

Honda CB 1000RA var for nylig i skarp konkurrence i et felt med 23 forskellige modeller fra verdens førende motorcykelfabrikanter, og efter 3 dages intensiv test lykkedes det for Honda CB 1000RA at sejre. Begrundelsen var blandt andet: “Den har 1.000 cc og fantastiske køreegenskaber, og ydermere er prisen (159.995 kr.) yderst fornuftig” og “CB 1000RA vandt grundet ekstrem letkørthed og en nærmest perfekt pakke uden svagheder”.

Hos importøren af Honda motorcykler i Danmark er der naturligvis stor glæde over denne kåring, og importøren fortæller samtidig, at kunderne skal være hurtige på aftrækkeren, hvis de skal nå at erhverve sig en af de få 2009 modeller, der er tilbage af CB 1000RA.

Hvad bilsalget angår, tegner 2009 til at blive et helt fantastisk Honda år i Danmark. Ikke nok med at de fine kåringer skaber glæde – Honda oplever som det eneste bilmærke fremgang i salgstallene, og dette skyldes i høj grad den nye Honda Jazz, som passer perfekt til de danske kunder og den “downsizing” trend, som vi ser. Hondas privatleasing kampagner på blandt andet Accord, Civic og FR-V har skabt genlyd og bidrager til en samlet stigning i salget på 135%. Disse salgsresultater er unikke, og ingen andre bilmærker oplever samme fremgang for deres 2009 bilsalg i Danmark.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start