Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Amerikansk Lancia

Fiat overvejer at sætte Chrysler mærke på nye Lancia modeller

Johannes Nipper
03/12-2009 kl. 21:00

Fiat koncernen ejer 20 procent af Amerikanske Chrysler, og med ejerskab af så stor en andel af firmaet følger visse goder.

Især for et firma som Fiat der har et ikke så udbredt undermærke, Lancia, som man gerne vil sælge internationalt. En langvarig og dyr branding process, verden over, er en mulighed, men Fiat øjner et alternativ.

Chrysler mærket er allerede kendt og kan derfor hjælpe Fiat til at sælge Lancia modellerne, i dele af verden hvor Lancia ikke er så kendt.

Man overvejer derfor hos Fiat om Lancia modellerne fremover skal hedde Chrysler.

At putte et amerikansk mærke på en italiensk bil, kan for nogen virke som en forbrydelse. Og det er heller ikke nødvendigvis nogen let løsning. Så indtil videre afventer Fiat den næste genneration Chrysler modeller, for så at afgøre om Lancia mærket er foreneligt med den amerikanske modelserie.

Indtil videre er Fiat indstillet på at lade Lancia mærket, med dets 103 år lange historie fortsætte, og selv om så modellerne kommer til at hedde Chrysler vil man nok forsøge at bruge Lancia navnet andetsteds i koncernen. 

Afgørelsen om Lancia´s fremtid bliver tidligst truffet en gang i 2010 så indtil videre forbliver alt ved det gamle.

 

Skriv et svar

Denne side bruger cookies

Læs mere