Den overvældende mængde af tekniske opgraderinger og teknologiske gadgets er mere nyttige end forventet, og kræver ikke nødvendigvis en masse detaljerede justeringer.
Søen i byen Bled huser knap 5.000 indbyggere, ligger omkring 30-40 kilometer nordvest for landets hovedstad Ljubljana i Slovenien, og Guldhorn tilkaldte i sin tid tre feer til at assistere med et slå monsteret ihjel for at genoprette naturens orden ved denne sø. Og det var netop byen Bled og dennes omgivelser, i relativt kort afstand fra både den østrigske og den italienske grænse, der som et utroligt naturskønt baggrundstæppe, dannede ramme for pressens første officielle prøvekørsel af 2025 Yamaha Tracer 9 GT+.
Yamaha skal i denne omgang have ros for, at formiddagens traditionelle fotostop var annulleret til fordel for ekstra køretid, så det ved denne lejlighed blev til omkring 340 kilometers kørsel i Slovenien, med en tår formiddagskaffe i Østrig og frokost i Italien, før deltagerne sidst på eftermiddagen returnerede til udgangspunktet Bled i Slovenien. Dermed var der mere tid end sædvanligt til test af de mange nye tilføjelser på 2025 Yamaha Tracer 9 GT+.
Flertallet af motorcykelproducenter har gennem de seneste år tilføjet et hav af gadgets og elektroniske features på visse modeller, og hvis man trækker den lidt i halen kunne man med lidt god vilje drage en parallel mellem Yamaha, Bled og historien om Guldhorn. Altså i den forstand, at feerne i Yamaha’s udviklingsafdeling nu forsøger at genoprette naturens orden med tilføjelsen af nærmest lige så mange gadgets, features og udstyr på en topmodel som de motorcykelproducenter, der er længst fremme i skoene med det nyeste nye.
2025 Yamaha Tracer 9 GT+ er nemlig voldsomt meget anderledes end eksempelvis en tidlig forgænger som Yamaha Tracer 900 GT, som MagaCin havde fornøjelsen af at teste i 2019, hvor Mathias dengang bemærkede, at den velkørende rejsemaskine fra Yamaha havde fået masser af udstyr.
Dengang lød det også fra Mathias, at Tracer 900 GT er udstyrsmæssigt et godt skridt op ad stigen for den storsælgende Tracer 900. Komforten er god, motoren effektiv og rækkevidden også godkendt. Med GT kan Yamaha henvende sig til en anden kundegruppe, som vil have komforten på langturen og gerne vil betale ekstra for det.