Ny Aprilia RSV4 og RSV4 Factory - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny Aprilia RSV4 og RSV4 Factory

Aprilia opdaterer V4 platformen på deres Superbike
Mikkel Sølvkjær
16/01-2021 kl. 06:00

Lige før jul kunne vi meddele, at en RSV4 blev spottet under testkørsel af en italiensk instagrammer ved navn “Motomaniaci”.
Siden da har det meste af vores opmærksomhed været på modtagelsen af de nye sportslige mellemklasse motorcykler; RS660 og Tuono 660.
Men nu er tiden kommet til en opdatering af ophavet fra de nye 660 kubikkere nemlig RSV4 og RSV4 Factory.

Fælles for både RSV4 og Factory-udgaven er bevaret motorydelse på 217 Hk, men volumen er vokset med ca. 20 kubikcentimeter, og den smidige V4 lander nu på 1199 cc.
Factory er som altid spækket med ekstra sprøde komponenter; her i form af smedede aluminiumsfælge, Brembo Stylema-bremsekalibre og et Öhlins Smart EC 2.0 semi-aktivt affjedringssystem.

2021 Aprilia RSV4 Factory

Aprilia har lagt stor energi i udviklingen af motorcyklens aerodynamik, og selve stylingen er foretaget med inspiration fra den nye RS660.
Alle kurver og former er testet grundigt i vindtunnel for at opnå så lav modstandskoefficient i vinden som muligt, og ifølge Aprilia er modellen nu mere stabil ved højere hastigheder.

Der er brugt tid på nye aerodynamik – her er det bunden af de efterhånden obligatoriske winglets

Hele ergonomien er gentænkt med et nyt sæde og en ny benzintank, der skal placere føreren mere naturligt og præcist i forlængelse af kåbedelene. Målet med den nye siddeposition er at gøre livet lettere for køreren under de fleste forhold, og sammen med en større TFT-skærm og en ny Marelli 11MP ECU kan motorcyklen kontrolleres til mindste detalje.

Motoren er vokset fra 1078cc til 1099cc

Chassiset er justeret med afsæt i Aprilias erfaringer fra racerbanen, og særligt bagsvingeren har gennemgået dramatiske ændringer i forhold til sidste års RSV4 og er nu lettere, stærkere og med en helt ny balance i sin struktur. Hele opsætningen øger stabiliteten under bremsning og ved hård acceleration.

Bagsvingeren er ny, og forstærkningen vender nu ned mod asfalten

De ekstra kubik er tilføjet for at imødekomme Euro5-kravene, og det er da kærkomment, at Aprilia har udnyttet muligheden til at optimere raceren endnu mere end det lovmæssigt nødvendige.
RSV4 leveres i farven Dark Losail, mens Factory-versionen fås i Aprilia Black eller Lava Red.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start