Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?
Hov! Ingen forbremse?

Hov! Ingen forbremse?

Voldsomt modificeret Royal Enfield Interceptor INT 650

 
Nænner man det? At tage en helt ny Royal Enfield Interceptor INT 650, som allerede er en lækker retro'sk maskine, og bygge den om? Ikke desto mindre er det lige præcis hvad engelske Old Empire Motorcycles (OEM) blev bedt om. Men kunden var selveste Royal Enfield og så er det svært at sige nej. Helligbrøde eller ej.

En fremtrædende detalje er det minimalistiske styr, hvor kun håndtagene er tilbage. Forbremsen aktiveres af pedalen til fodbremsen, mens koblingen aktiveres via et vrid i håndtaget. Ligeledes er resten af cyklen blevet strippet for alt hvad strippes kan. 648 cc twin-motoren er i stedet blevet udstyret med et par minimalistiske forgyldte udstødninger, som farvemæssigt matcher detaljer på tank,  affjedringsreservoir og kæde. Sadlen i rødt læder har diamantformede syninger.

Den specielle Interceptor har endda fået en rolle i en film om fangeflugt, hvor den stikker af fra et par Politi-Zero motorcykler. Vi her på redaktionen stiller os mildt skeptiske over muligheden for at give baghjul til momentstærke maskiner som Zero's, men det skal jo ikke komme i vejen for en god historie.

Royal Enfield har tidligere været svære at opdrive i Danmark, men en importør er heldigvis begyndt at hjemtage dem. Hvis du vil se nærmere på Royal Enfields, i original stand og med forbremser, er der rig mulighed på MC udstillingen i Lokomotivværkstedet.


Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke