Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike
EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike

EICMA: Scooterproducent laver vanvittig superbike

Ikke just en scooter-45: 0 - 250 km/t på 10,9 sekund. SuperNEX, just præsenteret på EICMA, er en hidsig satan


Vi havde nok forventet at se en hidsig el-racer på årets EICMA-messe - men vi havde ikke helt forventet, at den vildeste skulle komme fra Kymco. Taiwanske Kymco er kæmpestore indenfor scootere og har en stærk profil indenfor eldrevne køretøjer. Nu har de så lavet en koncept el-racer som klarer 0 - 100 km/t på 2,9 sek. Eller 0 - 250 km/t på 10,9 sek. - vælg selv. Kymco er gået specifikt efter at lave performance-orienteret sportsmaskine med de værdier det indebærer - frem for en mere "se-mig-jeg-kører-på-el" attitude.

Konceptmodellen adskiller sig fra mange andre nutidige elmotorcykler ved at have gear som en "rigtig" superbike. Den har nærmere betegnet en sekstrins gearkasse med slipperkobling, så det er muligt at få det maksimale ud af elmotoren. Men uden brug af koblingsgreb. Dejlig prioritering, for eldrevne køretøjer mister ofte effekt øverst i registeret.
Og for at advare om den hurtige maskines komme, har motorcyklen også en helt specifik lyd. Tænk en lidt mere elektronisk udgave af en firecylindret motor, som får en masse tæsk. Lyden er til en vis grad justerbar. Så den lyder slet ikke fesen.

Maskinen har fire køreprogrammer til at hjælpe med at finde det rette kørselsmønster. Men elektronikken hjælper også til at undgå wheelies, stoppies og bidrager til mere stabil kurvekørsel - men det kan også slås fra for ren, rå performance.
Der er endnu ikke nogle tal ude omkring batterikapacitet og rækkevidde. Eller om man med et snuptag kan skifte batteriet, som man kan med andre af Kymcos nyere elprodukter.

Kymco havde udsendt en teaser lige op til EICMA-udstillingen. Men ellers har projektet kørt godt under radaren for de fleste MC-relaterede medier. Vi ser frem til at få mere information om superbiken.


Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke