Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Test: Meget klassisk Kawasaki W800

Gunnar Skrydstrup - Video af: Peter Bysted
22/06-2019 kl. 05:20

Det var vel egentlig Kawasaki, der startede retro-bølgen på mc-området. Fra efteråret 1998 forsøgte de sig med en 800 og en 1500 V2'er under fællesnavnet Drifter. Udseendet lignede noget, der var afluret fra en Indian fra 40'erne, og det var så outreret, at Drifterne hurtigt forsvandt fra Kawasakis program igen. Men sammen med de to Drifterere med svulmende skærme stod der på mc-udstillingen i München i '98 også en 676 cm³ parallel-twin i klassisk engelsk look, og den er i store træk iblandt os endnu i form af den nye udgave af W 800. 

Den nostalgi-twin, som Kawasaki slap løs på markedet for 20 år siden blev kaldt W 650, og udseendet dyrkede stilen fra såvel engelske twin-modeller som fra Kawasakis egne W1-W3 twins fra midten af 60'erne og små 10 år frem. På et punkt adskilte den sig dog væsentligt fra forlægget fra fortiden. I modsætning til dem havde W 650 ikke stødstangsdreven ventilmekanisme, men noget så usædvanlig og fornemt som en aksel- og tandhjulsdreven overliggende knasta

To view the full article you must subscribe or buy access to this article
  • MagaCin Adgang  —  DKK 29,00 / måned with 1 måned free trial

Faktureringsoplysninger

Danmark

Din ordre

Product
Quantity
Total
Cart Subtotal DKK 0,00
Order Total DKK 0,00
  • Reepay Checkout

Dine personlige data vil blive anvendt til at gennemføre din bestilling, understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.

lock

Få adgang til hele MagaCin

  • Se alt indhold
  • Deltag i konkurrencer
  • Opsig når som helst

FØRSTE MÅNED

GRATIS

Herefter 29 DKK./måned FÅ ADGANG

Denne side bruger cookies

Læs mere