Forside / Test / Test: CFMOTO 800NK Advanced til attraktiv kampagnepris
Test: CFMOTO 800NK Advanced til attraktiv kampagnepris
De hurtige kan i første omgang spare kr. 10.000,- på den herlige humørbombe, der af CFMOTO selv beskrives som et teknologisk vidunder designet til at kombinere performance og stil. Vi er ret begejstrede over, hvor stor underholdningsværdi man får for pengene.
Det gør slet ikke noget, når der kan spares en pæn skilling ved indkøb af en ny motorcykel. Og når denne artikel publiceres, introducer den danske CFMOTO forhandler en kampagnepris på kr. 99.900,- for CFMOTO 800NK Advanced. Altså en rabat på kr. 10.000,- til dem som er hurtige på aftrækkeren, for kampagnen gælder kun så længe lager haves.
Et visuelt udtryk som nogle vil elske, andre vil hade at elske, og nogle måske endda vil elske at hade, danner de ydre rammer for CFMOTO 800NK Advanced, En model CFMOTO selv beskriver som den mest teknologisk avancerede roadster, og som en banebrydende model inden for såkaldte naked-bikes, der får følgende superlativer med på vejen.
The CFMOTO 800NK is the latest benchmark in the world of naked bikes. Powerful, agile, stylish and ergonomic – this motorbike combines advanced technology with a striking design. The 800NK Advanced is equipped with the very best components and offers an unrivalled riding experience.
Motorcyklen, der efter CFMOTO’s beskrivelse giver en uovertruffen køreoplevelse, er altså angiveligt den mest teknologisk avancerede roadster, hvor den skarpe iagttager meget tænkeligt kan drage paralleller mellem visse af modellens umiddelbart synlige komponenter og andre mærkers ditto.
Det må i hvert fald siges at være tilfældet for den kinesiske gadekæmpers vandkølede tocylindrede motor, hvor betragteren umiddelbart kunne associere til KTM’s LC8c motor i KTM Duke 790.
Som en indskudt bemærkning kan vi da lige tilføje, at KTM i 2022 indgik en europæisk distributionsaftale med CFMOTO, som dog blev droppet i foråret 2024.
Ovennævnte aftale blev indgået efter CFMOTO gennem en årrække har fremstillet både motorer og motorcykler for KTM, og der er flere slående ligheder med LC8C motoren end blot udseendet. Men lad os indledningsvis vende et par andre emner relateret til motoren, som sagtens kunne være relevante for teknisk inklinerede købere. Spring endelig de næste afsnit vedrørende motorer over, hvis det alligevel bliver for kedeligt.
To view the full article you must subscribe or buy access to this article