Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

To vindere og et stjerneskud

Dybe tanker efter Årets Motorcykel 2018

Gunnar Skrydstrup
04/06-2018 kl. 15:00

A1-kørekortklassen, der kun tillader unge mennesker at køre mc'er på max 125 cm³ og 11kW (15 hk), er en ren politiker- og bureaukrat-opfindelse. Den bliver forsøgt solgt med det argument, at små motorcykler er mere sikre at køre på end større, men denne påstand er aldrig nogensinde dokumenteret, og modsat findes der adskillige undersøgelser, der viser, at der ikke er nogen sammenhæng mellem ulykkesfrekvens og motorcyklens størrelse. Som helhed er der intet, der peger i retning af, at små motorcykler skulle være mere sikre end store, og for ligesom at understrege det, så kom jeg i løbet af de 4 dage og mange hundrede kilometer, jeg kørte i forbindelse Årets mc 2018, ud for to lettere hårrejsende situationer, og de opstod begge på 125'ere. Det var ikke motorcyklernes skyld, men efter hundredvis af kilometer på selv meget store og kraftige maskiner demonstrerede det med al ønskelig tydelighed, at påstandene om de små motorcyklers sikkerhedsmæssige fordele er uden hold i virkeligheden.

Me

To view the full article you must subscribe or buy access to this article
  • MagaCin Adgang  —  DKK 29,00 / måned with 1 måned free trial

Faktureringsoplysninger

Danmark

Din ordre

Product
Quantity
Total
Cart Subtotal DKK 0,00
Order Total DKK 0,00
  • Reepay Checkout

Dine personlige data vil blive anvendt til at gennemføre din bestilling, understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.

lock

Få adgang til hele MagaCin

  • Se alt indhold
  • Se hele videoen
  • Deltag i konkurrencer
  • Prøv den 1. måned GRATIS
  • Opsig når du vil

FØRSTE MÅNED

GRATIS

Herefter 29 DKK./måned FÅ ADGANG herunder