Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Prøvet: Honda GL 1800 Goldwing 2018

Så bliver touring ikke mere komfortabel

Tommy Rønn
20/04-2018 kl. 18:30

Det er med en vis betænkning og frygt, når den nye Honda GL 1800 Goldwing bestiges for første gang. Specielt når man stabler den op med konen bagpå, og opdager den store maskine ikke er udstyret med kobling. Hvordan pokker skal man lave u-vendinger og manøvrere på plus 380 kg motorcykel, monteret med plus 140 kg passagerer. Ja du regner riigtig, altså pænt over 1/2 ton. Uden kobling ?

Først lidt historie. Honda Goldwing startede som en 1000 ccm maskine med 4 cylindret boksermotor i tidernes morgen. Siden har den tykke bamse kun tager på i kubik og vægt. Motoren steg i ccm fra ca. 1,0 liter til ca. 1,2 liter. Så blev den på ca. 1,5 liter, for senere at komme op på ca. 1,8 solide liter.  Noget af en motorforøgelse. De 4 cylindre er steget med 50% til 6.

Den nye Honda GL 1800 Goldwing ændrer ikke på tidligere models ca. 1,8 liter og 6 cylindre, men heldigvis er har den tykke bamse været på slankekur. Hele 30 kg er nyheden lettere end tidligere model, trods det faktum at nyeste aftapning

To view the full article you must subscribe or buy access to this article
  • MagaCin Adgang  —  DKK 29,00 / måned with 1 måned free trial

Faktureringsoplysninger

Danmark

Din ordre

Product
Quantity
Total
Cart Subtotal DKK 0,00
Order Total DKK 0,00
  • Reepay Checkout

Dine personlige data vil blive anvendt til at gennemføre din bestilling, understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.

lock

Få adgang til hele MagaCin

  • Se alt indhold
  • Se hele videoen
  • Deltag i konkurrencer
  • Prøv den 1. måned GRATIS
  • Opsig når du vil

FØRSTE MÅNED

GRATIS

Herefter 29 DKK./måned FÅ ADGANG herunder