Ny skarp CFMOTO 750SR-S - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny skarp CFMOTO 750SR-S

Den sportslige kåbeklædte motorcykel med firecylindret motor bliver nok ikke tilgængelig for europæiske motorcyklister, men skærper forventningerne til, hvilke spændende nyheder CFMOTO introducerer europæiske motorcyklister for i den kommende tid.
CO
24/07-2025 kl. 08:18
Anslået læsetid: 3 Minutter

Et par dage før juleaften 2024 kunne du læse her på MagaCin, at CFMOTO havde en ny firecylindret 750SS i ovnen.
Dengang kunne vi fortælle, at godkendelses dokumentation beskrev en model med navnet CF750-2 og motorkoden 472MV, hvor det første tal i sidstnævnte handlede om en firecylindret motor, og at resten af tallene kombineret med en slagvolumen på 749cc indikerede en velkendt boring/slaglængde.

Nu har CFMOTO på lidt usædvanlig vis og med slutbemærkningen Availability is limited to markets without specific homologation requirements introduceret en sportslig kåbeklædt nyhed med det lidt anderledes modelnavn 750SR-S, hvor modellen dog stadig er udstyret med en firecylindret motor med en slagvolumen på lige præcis 749cc.
Se præsentationsvideoen under dette afsnit.

Det lyder umiddelbart ret spændende, med endnu en sportslig kåbeklædt model fra CFMOTO.
Og vi kan da som vores egen lille teaser fortælle, at stellet er af trellis- eller rørgitter typen, affjedringen håndteres af komponenter fra KYB med en USD-forgaffel og monoshock bagdæmper, sædehøjden er 795 mm, benzintanken rummer 15 liter, dækkene er i størrelserne 120/70 foran og 180/55 bag og monteret på 17″ fælge, og den køreklare vægt opgives til 213 kg.

Modellen er udstyret med enkeltarms bagsvinger, og drives som tidligere nævnt af en rækkefirer med en boring/slaglængde på 72X46 mm, der resulterer i en slagvolumen på 749cc, motoren er god for 111,5 hestekræfter, og topfarten er opgivet til 230 km/t.

Derudover kan vi efter lidt roden rundt på internørdet fortælle, at modellen er udstyret med indsprøjtningssystem fra Bosch, og at brugerne tilgodeses med quickshifter og traction control.
Det bliver dog ved ovenstående sparsomme oplysninger, for når det er sagt, så er vi ved at løbe tør for ammunition.

CFMOTO har tilsyneladende valgt en noget alternativ tilgang til, hvem der tilgodeses med nyheden, og MagaCin har ikke modtaget en officiel pressemeddelelse for CFMOTO 750SR-S.
Det kan der være flere gode grunde til, og det skal retfærdigvis siges, at videoen med titlen Introducing the all-new 750SR-S ikke lover en uddybende gennemgang af nyheden.

Ovenstående tekniske detaljer er sammenstykket fra forskellige kilder, og som en indskudt bemærkning giver det ikke den store mening selv at søge oplysninger på CFMOTO’s europæiske website, hvor denne skribent i skrivende stund mødes af nedenstående skærmbillede.

Besøg på diverse CFMOTO websites over hele kloden giver heller ikke noget resultat, uagtet CFMOTO selv for få dage siden har delt nyheden via sociale medier.
Modellen ser ellers ret fed ud, og vi skal naturligvis beklage, hvis nogle af vores læsere har fået julelys i øjnene af uberettiget forventning.

Lad os endnu en gang fremhæve bemærkningen Availability is limited to markets without specific homologation requirements, der frit oversat betyder noget i retning af, at tilgængeligheden er begrænset til markeder uden specifikke homologeringskrav.
Så det er desværre tvivlsomt, om modellen nogensinde kommer til Danmark.

Uagtet lige præcis denne model nok ikke bliver tilgængelig for danske brugere, så har vi i det mindste set den første video og de første få billeder af den nye CFMOTO 750SR.
Og én af vores knivskarpe journalister har tidligere opsnappet, at CFMOTO i den kommende tid lancerer noget endnu federe, som også kommer europæiske brugere til gode.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2025