Ny Aprilia RSV4 XTrenta med MotoGP teknologi - MagaCin
FacebookYoutubeTwitterInstagram
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny Aprilia RSV4 XTrenta med MotoGP teknologi

230 hestekræfter til blot 165 kg i MotoGP inspireret aerodynamisk optimeret Aprilia nyhed
CO
04/09-2022 kl. 12:25

Det er den mest ekstreme high-performance og eksklusive Aprilia RSV4 nogensinde.
Sådan skriver italienerne i pressemeddelelsen for den nye Aprilia RSV4 XTrenta, som er baseret på Aprilia RSV4 Factory, men derudover er spækket med MotoGP teknologi.

230 hk til 165 kg
Og Aprilia fortsætter med frit oversat at beskrive, at modellen kendetegnes ved performance uden præcedens, at der er maksimal underholdningsværdi på bane med 230 hestekræfter til blot 165 kg, at modellen er udstyret med racing elektronik og affjedring, der er monteret en dedikeret SC-project udstødning, og modellen er ved levering sat op til racing.
Den er fremstillet i anledning af 30 års dagen for Aprilia’s første VM-titel , og produceres i et begrænset oplag på blot 100 eksemplarer.
Prisen er sat til € 50.000,- og modellen kan bestilles allerede fra 6. September.

Ingen video?
Man kunne måske have forventet, at lanceringen af den super skarpe italiener ville blive ledsaget af et par fede videoer, men sådan nogle er det desværre ikke lykkedes os at opspore.
Derfor må vi nøjes med den håndfuld billeder som kan ses øverst i billedgalleriet samt den officielle pressemeddelelse, som blandt andet kan læses på denne side dedikeret til Aprilia RSV4 XTrenta.

Masser af fede detaljer
Aprilia RSV4 XTrenta der er lakeret i farver, som svarer til dem Lorenzo Savadori benyttede i det østrigske GP, repræsenterer en nutidig fortolkning farverne Aprilia brugte i 1992 i 125cc GP klassen.
Og derudover fremhæver Aprilia en lang række andre fede detaljer.
Som eksempelvis at der er gjort udstrakt brug af kulfiber og billet dele, at Öhlins affjedringen i samarbejde med Aprilia’s ingeniører er modificeret af Andreani – som den vakse læser husker fra et tidligere projekt her på MagaCin – at Brembo bremserne med BP4-MS monobloc bremsecalipere napper om 330m T-drive bremseskiver, og at modellen er udstyret med smedede magnesium Marchesini M7R GENESI fælge forsålet med Pirelli Diablo SBK slicks i størrelserne 120/70 og 200/65 med SC-1 compound forrest og SC-X compound bagerst.
Men den vildeste detalje er nu nok de 230 hk til 165 kg, hvor hjulene alene med et vægttab på 2 kg bidrager til vægtoptimeringen.

Optimeret aerodynamik
I den forgangne måned kunne du her på MagaCin læse om Nye aerodynamiske tiltag i MotoGP, og som det fremgår af billederne i galleriet herover, har Aprilia adopteret en række aerodynamiske tiltag fra MotoGP på Aprilia RSV4 XTrenta .
Som eksempelvis spoileren foran bagdækket, og kåbens aerodynamiske vinger.
De aerodynamiske tiltag medfører 25% ekstra “downforce” og reducerer vindmodstanden med 4%.

Aerodynamisk spoiler foran baghjulet og store vinger på kåben

Den nye ekstreme Aprilia RSV4 XTrenta slet ikke så tosset ud endda, men prismærket på € 50.000,- der efter aktuel valutakurs svarer til en net sum på Dkr. 371.850,- for en dedikeret banecykel, indsnævrer formentlig feltet af potentielle danske købere.
Men skulle en dansk køber falde for fristelsen til at bestille et eksemplar, så er vedkommende yderst velkommen til at rette henvendelse til MagaCin.
For det kunne vi ret godt tænke os at lave et lille skriv om, og vi bistår såmænd også gerne med eventuel prøvekørsel af modellen.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start