2025 Triumph Trident 660 Triple Tribute Edition præsenteret
Racing gentænkt – den dristige nye Trident 660 Triple Tribute Edition mikser det at skille sig ud fra mængden med den allernyeste racing fokuserede teknologi…
Sådan lyder den frit oversatte tekst under præsentationsvideoen for 2025 Triumph Trident 660 Triple Tribute Edition, som åbner mulighed for igen at købe en specifik specialudgave af Triumph Trident 660.
Triumph Trident blev produceret fra 1968 til 1975, hvor de første årgange går under betegnelsen T150, og 1975 udgaven med elstart kendes som T160.
Triumph Trident med tilnavnet Slippery Sam, som det specifikke eksemplar tilegnede sig efter en vrangvillig oliepumpe smurte både motorcykel og fører ind i motorolie ved Bol d’Or endurance race i 1970, er kendt vidt og bredt for sine imponerende fem fortløbende sejre i perioden 1971-1975 på Isle of Man.
Hvis du synes teksten i kursiv herover lyder bekendt, så kan det sagtens skyldes, at du for et års tid siden læste artiklen Ny Triumph Trident Triple Tribute Special Edition her på MagaCin i Marts måned 2024.
Tidligt i 2024 lancerede engelske Triumph nemlig specialudgaven, du kan læse mere om i artiklen, der er linket over disse linjer, og dengang nød køberne udover den specielle lakering godt af standardudstyr som quickshifter op- og ned, en lille såkaldt flyscreen eller vinddeflektor som dækker instrumenteringen, og en såkaldt bellypan under motoren.
Og så selvfølgelig #67 som reference til Slippery Sam’s Triumph Trident racer.
Modellen som dengang efter Triumph’s beskrivelse var den ultimative racing-inspirerede roadster i mellemklassen, blev dengang annonceret som tilgængelig hos forhandlerne i blot et enkelt år.
Om det er efter pres fra hungrende kunder, eller om Triumph selv har besluttet sig for at genintroducere modellen som en 2025 model, har vi ingen anelse om.
Men det er ikke desto mindre et faktum, at Triumph nu har lanceret 2025 udgaven af Triumph Trident 660 Triple Tribute Edition, og der ér visse forskelle fra forgængeren til 2025 udgaven.
Udover de åbenlyse farveforskelle, hvor bundfarven på 2025 udgaven er en såkaldt Sapphire Black, og nyheden kører på djævelsk røde hjul, så er 2025 udgaven også udstyret med Bluetooth-modul som standard.
Triumph fremhæver selv følgende højdepunkter for specialudgaven.
New for 2025 – included as standard:
- Bold new livery & Diablo Red wheels
- ‘Sport’ riding mode
- Optimized Cornering ABS & Traction Control
- Triumph Shift Assist
- My Triumph Connectivity
Skulle nogle gå og ærgre sig noget så grueligt over, at de ikke fik sikret sig et eksemplar af specialudgaven i 2024, så kan de altså nu ånde lettet op.
Men der skal spædes en lille smule ekstra i kassen i år. For 2024 udgaven kostede dengang kr. 101.995,- med dansk nummerplade monteret, og 2025 specialudgaven af Triumph Trident 660 med #67 er prissat marginalt højere til kr. 103.495,-. Men så kan nye købere til gengæld glæde sig over, at de formentlig ikke behøver at vente ret længe på deres eksemplar.
MagaCin skrev om forgængeren i Marts måned 2024, og dengang skulle de første eksemplarer lande hos forhandlerne i April.
Ifølge Triumph’s presseafdeling lander årets udgave også hos forhandlerne fra April måned, og det betyder vel i praksis, at 2025 udgaven snart burde stå klar ved din lokale Triumph forhandler.
Der skal nok være Triumph entusiaster, som klapper gevaldigt i hænderne af begejstring. Og hvis man er vildt interesseret i at vide mere om lige præcis denne model, så er danske Triumph’s website allerede opdateret med denne side dedikeret til modellen.
Se også billederne i galleriet over artiklen.
Det kan da godt være der ikke er sket så meget nyt, men den ser nu stadig fræk ud.
Gør den ikke?