Syvcylindret totakts Kawasaki bortauktioneres - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Syvcylindret totakts Kawasaki bortauktioneres

Se videoen med den syv-cylindrede totakts Kawasaki KH606, der kan blive din for en snas over 550.000 danske kroner, hvis du er hurtig på aftrækkeren.
CO
18/07-2025 kl. 09:59
Anslået læsetid: 4 Minutter

Hvis du er vild med totaktere, er på udkig efter en ret speciel motorcykel, som der kun findes én enkelt af, og har en god skilling i overskud til formålet, så er det nu, du skal være hurtig på aftrækkeren.

En hjemmebygget Kawasaki med syv-cylindret totakts rækkemotor er nemlig i disse dage udbudt til salg på et japansk Yahoo auktionssite, men der skal være lidt på kistebunden, når der bydes på den særprægede model.
For køb-den-nu prisen er sat til 12 mio. Yen eller 551.640,- danske kroner. Og interesserede får ikke den store betænkningstid, for auktionen lukkes ned 21. Juli.

Mange motorcykelentusiaster kender garanteret den kreative motorcykelkonstruktør Allen Millyard, hvor en søgning på den dygtige englænders navn her på MagaCin pudsigt nok resulterer i disse resultater.

Flere andre spændende hjemmekonstruerede motorcykler end Allen Millyards fantastiske kreationer er blandt søgeresultaterne, hvor der også henvises til den 48-cylindrede Kawasaki med 4.2L totakts motor, som i begyndelsen af sidste år var til salg.

Tinker Toy, som du kan læser mere om i artiklen der er linket til over dette afsnit, blev i sin tid bygget af Simon Whitelock, men før englænderen kastede sig over dette omfattende projekt, havde han såmænd i forvejen øvet sig med at bygge den syvcylindrede Kawasaki KH606 – altså modellen der nu udbydes på auktion.

Man kunne kaste sig ud i en længere beskrivelse af, hvordan motoren på KH 606 der blev bygget i 1999 er sammenstykket af tre stk. Kawasaki 250cc totakts motorer, at modellen er udstyret med en generator fra en bil for at sikre tilstrækkeligt med strøm til de syv tændspoler og meget andet.

Det er der imidlertid ikke den store grund til, da alt bliver forklaret i nedenstående video, hvor motorcyklen også bliver startet op og ses i aktion.

Som du hører i videoen, kan den multicylindrede totakts Kawasaki være et bæst at starte, når det er koldt. Men den starter tilsyneladende ved først tråd på kickstarteren, når det er lidt lunere.
Motorcyklen kører tilsyneladende fint nok, og kan ifølge den nuværende ejer sagtens vippes på baghjul.

Endnu en ret særpræget hjemmebygget motorcykel udbydes altså nu til salg, og den kan blive din med et enkelt klik på billedet nedenfor, og selvfølgelig den lille ikke uvæsentlige detalje med afgivelse af vindende bud.
Og hvis du kan finde en måde at få den transporteret hjem på.

Under detaljerne kan du læse, at der er en smule ekstra udgifter forbundet med købet, da der skal betales 80.000 Yen for den forudgående inspektion.
Og hvordan omregner man så det til danske kroner?

Det er ikke helt præcist, men som MagaCin’s udsendte fandt ud af, da vi var til Tokyo Motor Show, så kan man halvere beløbet i Yen og dividere med ti, for at få en nogenlunde ide om beløbet i danske kroner.
Det er dog ikke ret præcist, da de 80.000 Yen efter aktuel valutakurs i skrivende stund svarer til kr. 3.464,-

I forhold til køb-den-nu prisen er det dog et beskedent beløb, men dertil skal naturligvis også tillægges omkostninger til fragt.

Køber kan efter beskrivelsen tilkøbe landtransport, men nærlæsning af detaljer i forbindelse med forsendelse afslører, at Yahoo! JAPAN’s services siden 6. April 2022 ikke har været tilgængelige for brugere i EEA (European Economic Area) og i England.
Derfor er det måske nødvendigt at alliere sig med en bekendt i Japan, eller alternativt kontakte Yahoo for at digte en løsning.

Skulle du overvinde de umiddelbare hindringer, og gå hen og blive den nye ejer af Kawasaki KH606m så hører vi selvfølgelig gerne fra dig.

Motorcyklen er ganske enestående, og vi kunne rigtig godt tænke os at se den i virkeligheden, høre den blive startet op, og naturligvis også lave et lille skriv om modellen og dansk ejerskab.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2025