Verdens hurtigste Triumph Bobber - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Verdens hurtigste Triumph Bobber

200 lattergas-heste på en Triumph Bobber
Steffen F. Olesen
10/07-2021 kl. 08:00

Når tankerne ledes i retning af cruisere, baggers og bobbere, finder vi det helt naturligt, at kæde denne type motorcykel sammen med passion, livsstil og frihed, da det var her det hele startede.
De færreste tænker i hurtige baner i denne sammenhæng, men tiden og den teknologiske udvikling har alligevel sat sine spor i de lange og brede modeller.

Powercruisere har gennem nogle år fået testkørere verden over til genoverveje flydernes plads i motorcyklernes verden, og faktisk overraskede Ducati Diavel Mathias så meget, at han betegnede den som ‘ Fandens velkørende og sjov’.

Også den nye Rebel fra Honda med afrikaner motor og automatgear udstråler tilbagelænethed med fuglesang i baggrunden, men igen er der tale om en let håndterbar og overraskende svingvillig maskine der sagtens kan skynde sig.

Apropos cruisere som kan skynde sig, så kan du lige svinge forbi nedenstående artikel og video.
Her prøvekørte vi den nye Triumph Rocket 3, og med 200 Nm ved 2.500 omdr. var vi nervøse for at snurre kloden den forkerte vej.

Det er aldrig nok!
Uanset hvor stort og kraftfuldt det bliver, så er der altid nogen ude i verden som skal presse det sidste saft ud af citronen, og i videoen nederst i artiklen ser du gutterne fra Thornton Hundred tage citron-presseriet til ekstremer.

Triumph Bobber er på samme måde som ovenstående, en model som de færreste forbinder med høj hastighed eller racerløb, men her har citron-presseren været på overarbejde.

Hvad der startede som et helt normalt custom projekt, med en motorcykel, som skulle kunne bruges både til udstilling og hverdagskørsel, udviklede sig i en helt anden retning.
En retning som gik ud på, at skabe den mest ekstreme Triumph Bobber på vor jord.

I jagten på større moment og uhørt høj tophastighed for denne type motorcykel, blev motoren skilt ad i atomer, og stort set alle komponenter opgraderet.
En Rotex kompressor giver hestene et ekstra klap bagi, så tallet sniger sig op på 160hk, men der var tilsyneladende et par dråber tilbage i citronen, som skulle udvindes ved hjælp at lattergas, og herved opnå lige omkring 200 heste… PÅ BAGHJULET!

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start