Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere
Yamaha amok med flere trehjulere

Yamaha amok med flere trehjulere

Fordi nogen gange er to hjul ikke nok

 
Er det for lidt med to hjul, er Yamaha heldigvis leveringsdygtig. Det beviste Yamaha på dette års Tokyo Motor Show, hvor der blev fremvist en ny maskine, baseret på Yamahas Leaning Multi Wheelers (LMW) koncept, hvor det mest kendte eksempel er Niken. Nemlig den helt nye Tricity 300, som er et trehjulet scooterlignende køretøj med to forhjul, tilpasset kørsel i byen. Men ligesom Niken kan den lave nedlægninger med sine to forhjul. Det kan være en fordel i storbyer med ujævne og ofte våde veje, huller og brosten eller skinner til sporvogne og letbaner.
Modsat Niken kan Tricity 300 holde balancen, når man holder for rødt. Det bliver i den henseende mere komfortabelt at være pendler - og Yamaha lover masser af bagageplads under sædet. Uden dog at specificere hvor meget.

Tricity 300 kommer til at konkurrere direkte med Piaggios MP3, som man dog skal være mere end almindelig heldig for at se på de danske veje. Ligesom motorcykler er den udfordret af afgifterne og der er ingen grund til at antage det bliver meget anderledes for Tricitiy 300. Yamaha beskriver den nemlig selv som et køretøj i "toppen af urban mobilitets-segmentet", og at kunderne primært vil være at finde blandt mandlige mode- og teknikinteresserede pendlere, som leder efter et innovativt alternativ til en bil. Forvent derfor priser, som kan sammenlignes med priser på biler. Men vi håber naturligvis den bliver billigere, for trehjulede scootere passer perfekt til kolde skandinaviske byer, hvor vejene ofte er kolde og våde.



MW-Vision koncept
i den mere flippede afdeling præsenterede Yamaha en anden LMW, som også kombinerer komfort med dynamisk nedlægning og køreglæde. Med sine bredt placerede forhjul for hvad der næsten ligner forben, tvivler vi ikke på underholdningsværdien. Samtidig er selve tanken ikke ny, da Toyotas i-Road er bygget efter samme koncept. Men umiddebart ser Yamahas koncept helt klart mere underholdende ud.

Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke