Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Tractioncontrol ikke pengene værd
Tractioncontrol ikke pengene værd
Tractioncontrol ikke pengene værd

Tractioncontrol ikke pengene værd

5-8.000 kr. for noget der sjældent virker er en dårlig investering

De pre-monterede traction-controls på moderne motorcykler bliver mere og mere avancerede. Alle de nødvendige hjælpemålere er en del af en moderne MC, så som ABS kranse, digital gasføler, nøjagtig omdrejningsmåler og trimmer, gear-trim. Og på moderne motorcykler tilføjes ofte lean-sensor og g-force måler hvis motorcyklen skal udstyres med traction-control. Derfor virker disse systemer perfekt, og gavner sikkerheden.Med eftermonterede traction-controls er teknikken og virkningen en...
Prøv MagaCin Premium fra kun 160 kr./år.
Med MagaCin Premium får du adgang til artikler med unikt indhold. Vi tester de nyeste køretøjer/udstyr og leverer indhold, der går i dybden og meget mere.
FÅ ALT DETTE MED MAGACIN PREMIUM
Adgang til hundredvis af artikler med unikt indhold.
10% rabat på annoncering hos 123mc.dk
Billig MC-forsikring
Spar op til 200 kr. på MC kursus
Kom med på MC Rejser
Rabat på brændstof hos Shell
15% rabat på overnatninger hos BikerMotel CPH
Deltage i konkurrencer og vinde præmier på 123mc.dk og magacin.dk
Adgang til rådgivning i MC-relaterede spørgsmål
Lån MC-trailer i 24 timer





Kommentarer
Snafu
Snafu  18/12 2015 kl. 19:28
så du mener ikke at feks Grip one eller helt i toppen motomorini er systemer der virker ? jeg tror det er for længe side du har været ude at bruge de her systemer, men ja som udgangspunkt der har du ret i det du siger, men nu er der en del der køre ræs med feks Bazzars TC system og det virker faktisk ganske udemærket, og nej de lukker ikke på brændstoffet alene, det er en kombination af brændstof og tænding, selv om det er en algoritme som den bruger til at finde ud af, hvornår hjulet det slipper.
BoM
BoM 18/12 2015 kl. 19:53
Snafu, er helt enig med dig. Jeg kører med Bazzaz på min RSV4R og det virker ganske godt men den kære HR Rønn har nok aldrig prøvet det eller hva'????
MagaCin.dk
MagaCin.dk 18/12 2015 kl. 21:09
Tommy Rønn her: Har prøvet et af de billigere systemer der netop opererede med brændstof og tændings algoritme, på en 2008 Yamaha R6. Hvor de moderne pre-monterede systemer kan gå gennem sving under fuld gas, selv i regnvejr, uden dramatik, ville den eftermonterede R6 konstant forsøge at skabe dramatik i regnen. Vel ikke så underligt når nye pre-monterede systemer har et utal af målemuligheder, og de eftermonterede må nøjes med tænding som målepunkt. Jo, udviklingen går hurtig.
Mille
Mille 23/12 2015 kl. 0:52
Måske pre-monterede systemer har en mere sikker effekt på cykler som bliver brugt til kørsel på gaden i alt slags vejr. Hvor som, Tommy selv beskriver dem, "de uerfarne" kan føle sig trykke og få en god oplevelse af noget som kunne have endt galt. Men de fleste af de systemer er så til gengæld låst fast i begrænsede effekt trin og de "erfarne" kan måske blive en smule irriteret over de begrænsede justeringsmuligheder.
Hvorimod eftermonterede systemer, om der bliver målt på hjulsensor eller udregnet algoritmer, har langt flere og avancerede justeringsmuligheder. I øvrigt bliver der ikke målt på tænding, men derimod på krumtap-sensor, gearindikator, hastighedsmåler, TPS og i nogen tilfælde også GPS
Hvis man gider bruge lidt tid og sætte sig ind i de enkelte systemers funktioner kan man få en langt mere nyanceret føling med skridgrænsen på forskelligt underlag med forskellige typer dæk - regn- eller tørvejr.
jeg er sikker på at den R6'er ville køre helt fint hvis man brugte lidt mere tid på justering..
Seneste
Marked
Søg MC mærke