Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel
Seriøs glatførekørsel

Seriøs glatførekørsel

Indian Appaloosa v2.0 afsløret på Bajkalsøen

 
De seneste dage har vi da godt nok fået et beskedent drys sne i det hjemlige, men det er småting sammenlignet med snemængderne vi ser andre steder i verden, og det ville også være synd at sige, at vi har været specielt plaget af frostgrader i denne vinter.

I Rusland er det noget køligere end her til lands, så der har man mulighed for at køre Ice-racing på motorcykler udstyret med pigdæk.
Og det gør man faktisk også på blandt andet Bajkalsøen, som er den største ferskvandssø i Asien med et areal på 31.494 km². Søen er med en dybde på 1.637 verdens dybeste sø, og er samtidig er den sø i verden, som har den største volumen og rummer ikke mindre end 20 % af jordens samlede ferskvands ressourcer.

Her præsenterede Indian motorcycle og den belgiske virksomhed Workhorse Speed Shop i går den Indian Scout baserede Indian Appaloosa v2.0, som faktisk allerede fra i dag skal deltage i 2020 Baikal Mile Ice Speed Festival.

Appaloosa 2.0 præsenterer på Bajkalsøen i Rusland

Hvis du mener at have set noget der ligner denne motorcykel før, så er det fordi at selvsamme motorcykel i en lidt anderledes konfiguration, tidligere er kørt af den amerikanske racerkører Randy Mamola i Sultans of Sprint, hvor raseri-løbene køres på asfalt.

Men efter lidt modifikationer med blandt ændret kåbe er Indianeren - der leverer ca. 150 hestekræfter fra den vandkølede 1133cc V-twin og er udstyret med et Nitrous Express performance kit samt Öhlins affjedring og pigdæk - klar til at blive fyret af på isen på den gigantiske russiske ferskvandssø.

Ved arrangementet hvor der er forberedt tre baner på 1/8 mile og 1 mile, kæmper konkurrenterne om at blive noteret for højeste hastighed.
Sébastien Lorentz der skal køre Appaloosa'en fortæller, at målsætningen er 200 km/t, og at det måske ikke lyder specielt imponerende. Men vi bliver også gjort opmærksom på, at Hayabusan der klokkede højeste hastighed sidste år, blev noteret for 250 km/t.

De mange pigge tilføjer omkring 2.5 kg ekstra vægt

For optimeret greb i underlaget er Appaolosa'en udstyret med dæk, der er forsynet med omkring 250 pigge hver. Det tager fire dage at forberede Dunlop SportSmart Mk3 dækkene, når der skal bores ca. 500 huller og montere piggene. Det ekstra metal i dækkene betyder at der tilføjes ca. 2,5 kg vægt, og det er en væsentlig faktor når dækkene snurrer med høj hastighed.
Brice Hennebert som er indehaver af Workhorse Speed Shop fortæller, at dækkene gerne vil begynde at falde fra hinanden ved omkring 200 km/t.

Vi ønsker Brice Hennebert, Work Horse Speed Shop, Indian Motorcycles og ikke mindst føreren Sébastien Lorentz held og lykke ved arrangementet, der altså løber af stablen i dag og slutter d. 1. Marts.

Og så krydser vi fingre for, at vi senere får lov til at se lidt video med Indian Appaloosa v2.0 blive fyret af på Bajkalsøen.

Men indtil da, kan vi underholde os med en video fra sidste års arrangement.

Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke