Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret
Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret

Kæmpe overraskelse: 2020 Yamaha R1 præsenteret

2020 Yamaha R1/R1M afsløret på Laguna Seca

 

Det kom som en kæmpe overraskelse, da Yamaha i går umiddelbart efter WSBK Superpole kørslen på Laguna Seca, helt ud af det blå præsenterede 2020 udgaverne af Yamaha YZF-R1 og Yamaha YZF-R1M.


Vi er efterhånden blevet vant til at motorcykelproducenterne skærper interessen, ved at "lække" kommende nyheder med teaser-videoer og ikke specielt afslørende billeder. Men Yamaha har holdt kortene tæt til kroppen i denne omgang, og vi havde ikke den fjerneste anelse om at vi i disse dage skulle se de nye 2020 modeller.


Nyheden er rimeligt dugfrisk, men vi iler naturligvis med at viderebringe både video og billeder, samt den information det er lykkedes os at samle i en sen aftentime.

Du får lige noget video til at komme i stemning, inden du scroller længere ned og tygger dig gennem resten af skriblerierne.


   


På seneste generation Yamaha R1 og R1M er aerodynamikken forbedret, begge modeller får opgraderet elektronikpakke samt affjedring, og ingeniørerne har haft fingrene i motoren for yderligere optimering.


2020 Yamaha YZF-R1

Standard R1'eren får en makeover med opdatering af det MotoGP inspirerede udseende, med nyt kåbeglas og en kåbe der er integreret med benzintanken

Det skulle give en aerodynamisk forbedring på 5,3% samt forbedret komfort for de fleste førere.


Et nyt aluminiums luftindtag forrest giver kåben øget stivhed, og både R1 og R1M er nu udstyret med benzintank i aluminium. Nye LED forlygter giver R1'eren et endnu skarpere udseende.


Nye 10-hullers Bosch indsprøjtningsdyser med ændret forstøvning giver en mere effektiv forbrænding, nye vippearme og nye knastakselprofiler sørger for øget stabilitet ved høje omdrejninger, og det skulle sammen med modificering af ride-by-wire gasdoseringen give en bedre og mere naturlig føling med gashåndtaget.

Udstødningsgasserne fra den Euro5 kompatible 998cc crossplane motor, sendes gennem et udstødningssystem med 4 stk katalysatorer.


Affjedringen er opdateret på Yamaha YZR-R1 anno 2020


Affjedringen får opdateret 43mm Kayaba USD forgaffel med revideret dæmpning, og bagdæmperens justeringsmuligheder er tilpasset det ændrede affjedringssetup. R1'erens styrdæmper har også fået en tur, så den passer til Yamaha R1 anno 2020.


Modellen har Bridgestone Battlax RS11 dæk monteret ved levering, og en ny version cornering ABS kommunikerer med den seks-aksede IMU.

Ny Engine Braking Management i de tre trin high, medium eller low, tillader føreren at justere hvor kraftigt der motorbremses.

Den nye R1'er er også udstyret med opdateret Launch Control, der nu er indstillet til optimal affyring ved 9000 omdr. og 41% gasspjældsåbning, for at komme hurtigst muligt ud af starthullerne.

Alle tilpasninger og justeringer kan overvåges i instrumenteringens forbedrede TFT skærm.


2020 Yamaha YZF-R1M

Yamaha YZF-R1M får de samme elektroniske forbedringer og opgraderinger som standardudgaven, men er med sine kåber, skærme og sædeenhed udført i kulfiber en del lettere end standard versionen. 

Yderligere vægtbesparelse er opnået med bagstel og hjul fremstillet i magnesium.


Udover vægtbesparelsen, adskiller R1M sig fra standardversionen ved at være udstyret med lækker elektronisk reguleret affjedring for og bag fra svenske Öhlins.



Og for lige at sætte prikken over i'et, er der også på hver enkelt Yamah R1M monteret et badge med individuelt produktionsnummer.

R1M fremstilles kun i et hidtil ukendt begrænset oplag, men vi gætter på at den samlede volumen holdes inden for fire cifre.


Yamaha YZF-R1M produceres i begrænset oplag, som alle er nummererede


Det er ved at være sent og svært at se gennem øjnene. Derfor kan der sagtens være noget vi har overset eller glemt, men så er det heldigt at du selv kan få styr på facts og se flere billeder ved at besøge Yamaha's hjemmeside.


Se de nye 2020 Yamaha R1 og R1M på Yamaha's hjemmeside her.

Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke